دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

منظومه زباله‌های فضایی ایجاد می‌شود

منظومه زباله‌های فضایی ایجاد می‌شود
دانشمندان نجوم تصمیم به ایجاد نمایش منظومه زباله‌ای گرفته‌اند که معضل ضایعات هوایی را برجسته می‌کند.
کد خبر : 912786

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، چندین آژانس فضایی به همراه تعدادی از هنرمندان تصمیم گرفتند، پروژه نمایش Space Trash Signs که اشاره به زباله‌های فضایی دارد و ساخته شده از ماهواره‌های از بین رفته و قطعات موشک قدیمی است را به منظور جلب توجه به بدتر شدن مشکل زباله‌های فضایی بسازند.

زباله‌های فضایی جدیدی در بالای زمین شناسایی شده‌اند که از ماهواره‌های از کار افتاده و قطعات موشک قدیمی شکل گرفته‌اند.

این پروژه صورت‌های فلکی زباله‌های فضایی را در یک وب‌سایت اختصاصی، در برنامه‌های رصد ستاره‌ها و در برنامه‌های ویژه‌ای که در مربوط به نجوم است به نمایش می‌گذارد.

به گفته نویسندگان، هدف این پروژه جلب توجه به مشکل رو به رشد زباله‌های فضایی پیش از نشست کمیته استفاده صلح‌آمیز سازمان ملل از فضای خارج از جو در ماه خردا ماه است که بر اقدامات لازم برای حفظ نظم فضای اطراف زمین تمرکز دارد.

زباله‌های فضایی یکی از بزرگترین چالش‌های محیط زیستی در فضای بیرون از زمین است که به علت یک عدم کنترل در فعالیت‌های فضایی انسانی افزایش یافته است. با افزایش تعداد ماهواره‌ها و فعالیت‌ها در این زمینه، زباله‌های فضایی نیز به طور چشمگیری افزایش یافته و تبدیل به یک مشکل جدی برای سیستم‌های فضایی و فضاپیما‌ها شده است.

 

پروژه مذکور با استفاده از زباله‌های فضایی، تصاویری از آنها ایجاد می‌کند تا مانند یک اثر هنری این مشکل را به نمایش بگذارد و آگاهی عمومی را افزایش دهد. این پروژه به عنوان یک پرتره هنری درباره چالش عظیم زباله‌های فضایی می‌تواند تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه داشته باشد و افراد را به عمل به منظور پایان دادن به این مشکل و حفظ فضای اطراف زمین تشویق کند.

با این کار، به افراد یادآوری می‌شود که هر تصمیمی که برای فضای بیرون از زمین می‌گیرند، تاثیر بزرگی بر زیستگاه ما دارد و لازم است به تدابیری احتیاطی برای حفظ فضای محیطی خارج از زمین اهمیت دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته