دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آزمایش جنگنده‌های مجهز به هوش مصنوعی/ رقابت آمریکا با چین بالا گرفت

آزمایش جنگنده‌های مجهز به هوش مصنوعی  رقابت آمریکا با چین بالا گرفت
آزمایش نظامی ارتش آمریکا روی جنگنده‌های مجهز به هوش مصنوعی که بدون خلبان پرواز می‌کنند نگرانی‌های مردم عادی را برانگیخته است.
کد خبر : 911156

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، آمریکا در تلاش است با توسعه جت‌های جنگندۀ مجهز به هوش مصنوعی از چین پیشی بگیرد.

نیروی هوایی آمریکا پس از مانور اخیر خود که در زمینه رقابت یک خلبان انسانی با جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی برگزار شد تصمیم گرفته است جنگنده‌های مجهز به هوش مصنوعی را که بدون جی پی اس کار می‌کنند توسعه دهد.

این آزمایش نظامی در ۴ می‌انجام شد و اف-۱۶ پیشرفته به نام ایکس-۶۲ ویستا (X-۶۲A VISTA) مجهز به هوش مصنوعی در آن شرکت داشت. هوش مصنوعی در حال حاضر با ترکیبی از یادگیری ماشینی و سیستم خودگردان آموزش داده می‌شود.

بنابر این گزارش، قوانین به صورت آفلاین تنظیم و سپس در سیستم جنگنده بارگذاری می‌شوند، مورد آزمایش قرار می‌گیرند و در پایان مأموریت داده‌ها جمع‌آوری می‌شوند. سپس حلقه یادگیری ماشینی آنقدر تکرار می‌شود تا توانایی‌هایی خلبان هوش مصنوعی را اصلاح کند.

نسخه‌ای از این هوش مصنوعی می‌تواند ناوگانی از ۱۰۰۰ هواپیمای جنگی بدون سرنشین را کنترل کند و برای دستیابی به این چشم‌انداز تا کنون محققان مکالمات ارتباطی خلبانان ام آی تی را مورد طبقه‌بندی و استفاده قرار داده‌اند تا به زبان مناسب، درک نحوه برقراری ارتباط خلبان با مرکز فرماندهی و کنترل فرایند فکری برای هوش مصنوعی برسند.

آمریکا برای پیشبرد استفاده از هوش مصنوعی در سیستم‌های تسلیحاتی در حال رقابت با چین است و مردم عادی نگران هستند که جنگ‌های آینده توسط ماشین‌هایی بدون دخالت انسان به پا شود. ارتش آمریکا مدعی است که هرگز آغازگر چنین سناریویی نخواهد بود و در عین حال ادعا می‌کند که باید برای اقدامات احتمالی دشمن‌های بالقوه آماده باشد و بنابر این قصد دارد جنگنده‌های مجهز به سیستم هوش مصنوعی را توسعه دهد.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته