دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت مطرح کرد؛

ضرورت درج نشانگر باقی مانده آنتی بیوتیک‌ها و فرهنگ‌سازی مصرف پروبیوتیک‌ها

ضرورت درج نشانگر باقی مانده آنتی بیوتیک‌ها و فرهنگ‌سازی مصرف پروبیوتیک‌ها
دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری گفت: درج برچسب نشانگر باقی‌مانده آنتی بیوتیکی و آگاه‌سازی مردم نسبت به فواید استفاده از پروبیوتیک‌ها، به عنوان بزرگ‌ترین کمک به سلامت جامعه و حمایت از صنعت پروبیوتیک ضروری است.
کد خبر : 910978

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوریدر آیین رونمایی از محصول پودر مکمل سین بیوتیک دامی با اشاره به اهمیت ترویج و فرهنگ‌سازی درباره اهمیت پروبیوتیک‌ها گفت: یکی از چالش‌های اصلی در حوزه سلامت، میزان بالای استفاده از آنتی بیوتیک‌ها در قالب فرآورده‌های دارویی و چه به صورت باقی مانده در فرآورده‌های دامی است. مصرف آنتی بیوتیک‌ در اشکال مخالف دارویی، علاوه بر عوارض و آسیب‌های جدی برای انسان به محیط زیست نیز آسیب رسانده است.

قانعی با اشاره به توسعه فناوری‌ها در راستای شناسایی میزان باقی مانده آنتی بیوتیک در مواد غذایی به ویژه فرآورده‌های دامی عنوان کرد: آگاهی از میزان پسماند آنتی بیوتیک در فرآورده‌های غذایی و محصولات دام و طیور، حق مردم است، میزان مصرف آنتی بیوتیک مستقیما با سلامت مردم سروکار دارد و روند بی رویه استفاده از این دارو، خطرات جدی را برای سلامت جامعه دارد.

وی گفت: درج برچسب نشانگر باقی‌مانده آنتی بیوتیکی و آگاه‌سازی مردم نسبت به فواید استفاده از پروبیوتیک‌ها به کاهش استفاده از آنتی‌بیوتیک و ارتقای سلامت جامعه منجر می‌شود.  

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ادامه داد: با اجرای درج برچسب‌های نشانگر باقی‌مانده آنتی بیوتیک بر روی محصولات غذایی و شناخت جامعه نسبت به فواید پروبیوتیک‌ها، صنعت غذا به صورت خودکار از مصرف آنتی بیوتیک به سمت استفاده از پروبیوتیک‌ها حرکت می کند.

قانعی در پایان اضافه کرد: بزرگ ترین کمک  و حمایت از صنعت پروبیوتیک همین کار است  و باید با فرهنگ سازی و ترویج، آگاهی نسبت به مضرات و عوارض منفی وجود آنتی بیوتیک‌ها و شناخت اهمیت پروبیوتیک ها افزایش بیابد. این کار جزو برنامه‌های جهانی است و به عنوان یک کلان روند در ابعاد جهانی،  دنبال می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته