دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شناسایی دانش‌بنیان‌های موثر در تکمیل زنجیره ارزش مواد اولیه معدنی

شناسایی دانش‌بنیان‌های موثر در تکمیل زنجیره ارزش مواد اولیه معدنی
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری گفت: دانش‌بنیان‌های موثر در تکمیل زنجیره ارزش مواد اولیه معدنی در نمایشگاه اینوتکس شناسایی شدند.
کد خبر : 910971

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مصطفی میلانی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در بازدید از اینوتکس ۲۰۲۴  گفت: نمایشگاه اینوتکس یک بستر شناخته شده در حوزه خلاقیت و نوآوری است. معمولا ستاد های توسعه فناوری به دنبال تیم‌های شرکت های دانش بنیانی هستند که از پایه، کار خود را شروع کرده و دنبال شناخته شدن و ارائه راهکار در موضوعی که به آن فکر می کنند، هستند.

میلانی ادامه داد: اتفاقی که در نمایشگاه اینوتکس می افتد برخلاف نمایشگاه های تخصصی رخ‌ می‌دهد، این است که در کنار مجموعه های بزرگ، مجموعه های کوچک و دانش بنیان هم به راحتی می توانند راه حل های فناورانه خود را عرضه کنند.

وی ادامه داد:  از دو جنبه می‌توان اینوتکس را بررسی کرد، نخست، فرصتی است برای شرکت‌های دانش بنیان کوچک که راه حل های برای مسائل شرکت‌های بزرگ تر دارند و این راه حل ها را از طریق ستادهای توسعه فناوری همچون ستاد مواد و ساخت پیشرفته به شرکت های بزرگ تر ارائه می کنند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته افزود: مراجعات زیادی از سوی شرکت‌های دانش بنیان به پاویون‌های معاونت علمی صورت گرفت تا بتوانند از ابزارهای حمایتی ستادهای توسعه فناوری بهره‌مند شوند و این خود فرصتی برای شناخته شدن سبد حمایتی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری بود.

 میلانی در پایان اضافه کرد: چیزی که در این نمایشگاه پیگیری کردیم، نخست شناسایی شرکت هایی است که در کاهش خام فروشی در کشور و تکمیل زنجیره ارزش مواد معدنی اولیه فعالیت می کنند، دوم، شناسایی راه حل‌هایی در راستای حمایت های خاص ستاد از مسائل کشور مثل جمع آوری کربن و اتصال شرکت های کوچک به مجموعه های بزرگ پتروشیمی، میکروالکترونیک و موضوعات مرتبط با سرامیک های پیشرفته و سوم  ارتباط با مجموعه هایی همچون پارک ها و صندوق های سرمایه‌گذاری است که در این حوزه ها به ما کمک کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب