دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1395 - 12:19

خودروی بدون راننده گوگل بوق زدن می‌آموزد

گوگل در گزارش ماهیانه خود درباره خودروهای بدون راننده خود اعلام کرده است که در اولین گام به این خودرو بوق زدن می‌آموزد.
کد خبر : 90916

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از wired، کمپانی گوگل به‌تازگی اعلام کرده است که می‌خواهد به خودروی بدون راننده خود بوق زدن آموزش دهد. این خودرو نسبت به حضور خود در میان سایر خودروها هشدار می‌دهد؛ به عنوان مثال زمانی که راننده‌ای به طور مارپیچ داخل خطوط اشتباه وارد می‌شود یا خودرویی حین حرکت در خیابان، حرکتی اشتباه انجام می‌دهد.


محققان حین آموزش خودروی بدون راننده به آن می‌آموزند که شرایط فریب‌دهنده و موقعیت‌های اشتباه را مانند تفاوت بین روبه‌رو شدن خودرو با مسیری اشتباه در یک دور سه امتیازی و موقعیتی را که خودرویی در مسیر اشتباه جاده حرکت می‌کند، تشخیص دهد.


در ابتدای آموزش، بوق تنها داخل خودرو به صدا درمی‌آمد بنابراین سایر خودروها و رانندگان آن را سردرگم نمی‌کرد. این اطلاعات به دست آمده سپس به گروه مهندسی فرستاده شد که این نرم‌افزار را تصحیح کرده بودند.


در حال حاضر، خودروهای بدون راننده بعد از آموزش، می‌توانند بین موقعیت‌های مختلف تمایز قائل شوند و بوق را براساس آن موقعیت خاص تنظیم کنند به طوری که در موقعیت‌های معمولی از دو بوق آرام و کوتاه با واکنش سریع استفاده می‌شود و این در حالی است که در موقعیت‌های اضطراری بوق بلند و مداوم به کار می‌رود.


در واقع، گوگل معتقد است که خودروی برقی تولید این کمپانی در مقایسه با دیگر خودروهای حاضر در خیابان رفتار مناسب‌تری دارد و تنها زمانی اقدام به بوق زدن می‌کند که رانندگی ایمن‌تری را مد نظر داشته باشد و برای جلوگیری از بروز خطر بوق می‌زند.


مقامات کمپانی گوگل می‌گویند: «هدف ما از آموختن بوق زدن به خودروهای برقی، این است که این خودروها بتوانند مانند یک راننده حرفه‌ای، کارآزموده و صبور رفتار کنند و امیدواریم خودروهای ما بتوانند پیش‌بینی کنند که سایر خودروها در مقابل بوق زدن آن چه عکس‌العملی از خود نشان می‌دهند».


مترجم: ندا اظهری




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته