دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1403 - 09:36
دایرة‌المعارف دانش‌بنیان‌ها ۹۵؛

فرهنگ فضای کار اشتراکی چگونه است؟

فرهنگ فضای کار اشتراکی چگونه است؟
فضا‌های کار اشتراکی اساساً دفتر‌های کاری مشترکی هستند که فضای مقرون‌به‌صرفه‌ای را برای کسانی که از تنهایی کار در خانه یا کافی‌شاپ خسته شده‌اند، تأمین می‌کنند. این فضا‌ها دارای فرهنگ، شرایط و قوانین مخصوص به خود هستند.
کد خبر : 907899

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، فضای کار اشتراکی برای کسانی است که ایده جدید یا مهارت مناسبی دارند و می‌توانند به‌صورت فریلنسری یا دورکاری، فعالیت کنند.

در این فضاها، افراد در کنار یکدیگر و دیگر گروه‌های مستقر مشغول به فعالیت می‌شوند برای همین به آن‌ها فضار کار اشتراکی می‌گویند و همین نکته موجب افزایش بهره‌وری می‌شود.

این فضاهای کار اشتراکی علاوه بر مجموعه‌ای از امکانات دفتری، یک گروه هم تأمین می‌کنند. ساکنین این فضاها معمولاً فریلنسر، کارآفرین، استارت‌آپ‌ و تیم‌های کوچک هستند که می‌خواهند از یک فضای منعطف استفاده کنند.

فرهنگ استفاده از فضاهای کار اشتراکی

 فضای کار اشتراکی با دفاتر کار معمولی تفاوت دارد.تعدادی از این ساکنین به‌صورت خصوصی در میزهای خود در حال تمرکز بر روی کارشان هستند درحالی‌که تعدادی دیگر مشغول مکالمه در میزهای بزرگ اشتراکی هستند. این توصیف‌ها، تصویری کلی از فرهنگ فضای کار اشتراکی است.

درواقع، هر فضای کار اشتراکی متناسب با نوع فعالیتی که در آنجا، انجام می‌شود و مرتبه و مقام شغلی افرادی که در آن جمع می‌شوند، فرهنگ و شرایط متناسب با خود را دارد.

برای مثال، در فضاهایی که مدیران تیم‌ها و استارت‌آپ‌ها حضور دارند با فضاهای کار اشتراکی که فریلنسرها، کارمندهای دورکار حضور دارند، شرایط و امکانات کاری نیز متفاوت است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته