دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد دلاری مایکروسافت در ژاپن

سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد دلاری مایکروسافت در ژاپن
شرکت فناوری مایکروسافت ۲.۹ میلیارد دلار سرمایه گذاری می‌کند تا زیرساخت‌های هوش مصنوعی و ابری خود را در ژاپن گسترش دهد.
کد خبر : 905238

به  گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، شرکت فناوری مایکروسافت روز سه شنبه اعلام کرد، ۲.۹ میلیارد دلار طی دو سال برای توسعه زیرساخت‌های ابری و هوش مصنوعی خود در ژاپن سرمایه گذاری می‌کند که آخرین مورد از مجموعه توسعه‌های خارج از کشور توسط شرکت‌های بزرگ فناوری برای حمایت از توسعه هوش مصنوعی است. 

این سرمایه‌گذاری بزرگترین سرمایه‌گذاری این شرکت در ۴۶ سال فعالیت خود در ژاپن و همچنین بزرگ‌ترین گام به سمت توانمند کردن سه میلیون نفر در زمینه هوش مصنوعی و راه اندازی یک آزمایشگاه تحقیقاتی منتسب به مایکروسافت در آسیا است که در توکیو ایجاد می‌شود.

اپراتور‌های سرور در حال گسترش مراکز داده و دارایی‌های رایانش ابری خود در سطح جهانی هستند تا پس از راه‌اندازی چت‌جی‌پی‌تی در اواخر سال ۲۰۲۲، از رونق برنامه‌های هوش مصنوعی حمایت کنند.

واحد ابری آمازون نیز ۱۰ میلیارد دلار در می‌سی سی پی و ۵.۳ میلیارد دلار دیگر در عربستان سعودی برای مراکز داده در آن مناطق سرمایه گذاری می‌کند. شرکت گوگل نیز مشغول ساخت یک مرکز داده در خارج از لندن است که بدین منظور یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

 گوگل‌کلود و خدمات وب آمازون جز سه شرکت برتر رایانش ابری در جهان هستند.

سرمایه‌گذاری در ژاپن از جمله پروژه‌های تحقیق و توسعه هوش مصنوعی، ایجاد مراکز داده محلی و ایجاد مشاغل جدید در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را شامل می‌شود؛ این اقدام نشان از تمایل مایکروسافت به تقویت حضور و فعالیت‌های خود در ژاپن است و این سرمایه‌گذاری قرار است نقش مهمی در پیشرفت فناوری و افزایش توانمندی‌های مایکروسافت در زمینه‌های مختلف ابری و هوش مصنوعی داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته