دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تجاری‌سازی پروفیل‌های نانویی با استحکام مکانیکی بیش از دو برابر

تجاری‌سازی پروفیل‌های نانویی با استحکام مکانیکی بیش از دو برابر
پروفیل‌های UPVC نانویی با استحکام مکانیکی دو برابر پروفیل‌های معمولی توسط تولیدکنندگان ایرانی به بازار مصرف عرضه شد.
کد خبر : 904373

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، آرمین نظری، مدیر فروش شرکت دانش‌بنیان تولید کننده پروفیل‌های نانویی، درباره این محصول پروفیل‌های UPVC نانویی  توضیح داد: از سال ۱۳۹۵ فناوری تولید پروفیل را به سوی استفاده از فناوری‌نانو برده و از نانوذرات در ساخت پروفیل استفاده کردیم. بعد از سال‌ها توانستیم تغییراتی در خط تولید ایجاد کردیم تا به خواص بهتر و مطمئن‌تری برسیم و دراین مسیر موفق هم شدیم به طوری که هم خواص مکانیکی بهتر شد و هم براقیت و شفافیت محصول بهبود یافت.

وی افزود: در ادامه تحقیقات را به سمتی بردیم که بتوانیم پروفیل آنتی‌باکتریال تولید کنیم. محصولات آنتی‌باکتریال به دلیل وجود یک لایه پوشش بیرونی خواص آنتی‌باکتریال پیدا می‌کنند، اما به دنبال ایجاد خاصیت آنتی‌باکتریال در خود پروفیل هستیم. در واقع دنبال افزودن ترکیباتی به پروفیل هستیم که هنگام تولید آنتی‌باکتریال شود و نیاز به پوشش‌دهی نداشته باشد.

نظری درباره تفاوت پروفیل‌های نانویی با پروفیل‌های معمولی گفت: در صنعت تولید پروفیل UPVC، دو ویژگی بسیار مهم است. طول عمر بالا، حداقل ۲۰ سال، یکی از این ویژگی‌ها است. ما در تولید محصول از مواد پلیمری استفاده می‌کنیم که نسبت به نور خورشید تخریب‌پذیر است. باید به محصول ترکیباتی اضافه می‌کردیم که تخریب‌پذیری آن کاهش یابد. مشکل دوم، شکست‌پذیر بودن پروفیل بود، به طوری که با قرار گرفتن در معرض سرما، دچار شکستگی می‌شود.

وی ادامه داد: از قبل، در تولید پروفیل معمولی به استاندارد بین‌المللی رسیده بودیم، اما برای تقویت بیشتر به سراغ استفاده از نانوذرات رفتیم که با افزودن آن موفق شدیم که خواص مکانیکی را بهبود دهیم. در روش‌های استاندارد وزنه‌ای با شرایط مشخص از فاصله یک متری به سوی پروفیل پرتاپ می‌شود که در نمونه‌های نانویی، پرتاب از فاصله دو متری نیز منجر به شکستن شدن پروفیل نشد.

مدیرفروش این شرکت دانش‌بنیان درخصوص تست‌های آزمایشگاهی این محصول گفت: تست‌های آزمایشگاهی روی تغییر رنگ در اثر تابش نور خورشید هم نشان داد که در پروفیل‌های نانویی بهبود قابل توجهی در مقاومت در برابر تغییر رنگ به وجود آمده است.

نظری درباره تغییرات قیمتی این محصول توضیح داد: این محصول نانویی تقریبا ۲۰ درصد قیمت بالاتری نسبت به پروفیل‌های معمولی دارد در حالی که کیفیت چند برابر بهبود یافته است. کیفیت گران است، اگر بخواهیم یک بار هزینه کنیم باید هزینه بیشتری بدهیم. در حال حاضر پروفیل‌ها کم کیفیت در بازار به وفور یافت می‌شود که خطرات زیادی را برای مصرف‌کننده دارد، واقعا متقاعد کردن سازندگان برای خرید جنس باکیفیت دشوار است.

وی درهمین راستا افزود: درواقع آاز سازندگان درخواست می‌کنیم که به کیفیت اهمیت بیشتری بدهند. تنها تغییر استاندارد‌های تکلیفی شاید نتواند جوابگو باشد باید مصرف‌کننده به این حقیقت برسد که پروفیل با کیفیت می‌تواند در بلندمدت هزینه‌ها را کاهش دهد؛ بنابراین فرهنگ‌سازی گزینه بهتری برای سوق دادن مشتریان به سوی استفاده از مواد با کیفیت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته