دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی مطرح کرد؛

اجرای 45 دستاورد علمی و پژوهشی توسط محققان پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی

اجرای 45 دستاورد علمی و پژوهشی توسط محققان پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی
رئیس پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی گفت: تاکنون ۴۵ دستاورد ارزشمند توسط پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی اجرایی شده است.
کد خبر : 900153

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دومین نشست علمی «تشریح فعالیت‌های علمی در جنوبگان ایران» با محور ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی ملی ‌ و بین‌المللی انجام شده در پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی و علوم جوی، روز سه‌شنبه۱۵ اسفند ماه در محل همایش‌های این پژوهشگاه برگزار شد. 

در ابتدای این نشست علمی، مرتضی توکلی، رئیس پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی و علوم جوی، توضیحاتی در خصوص اهمیت حوزه اقیانوس شناسی ‌ و انجام تحقیقات علمی در این مناطق ارائه کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف، بررسی مطالعات علمی در مناطق فرا زمینی است که به واسطه تحقیقات علمی مقدر شده‌اند. 

 وی درخصوص دستاوردهای علمی پژوهشگاه اقیانوس شناسی افزود: ۴۵ دستاورد ارزشمند از جمله تاسیس دانشگاه های دریایی در کشور، تهیه اولین کشتی اقیانوس پیما برای این پژوهشگاه اجرایی شده است.

رئیس پژوهشگاه اقیانوس شناسی ‌ و علوم جوی، به اقدامات آکادمیک صورت گرفته برای جذب و جمع‌آوری دستاوردهای پژوهشی اشاره کرد و گفت: براساس فراخوانی که وزارت علوم در همه دانشگاه ها و پژوهشگاه های مرتبط منتشر کرده است، از  تمام تحقیقات علمی در حوزه‌های مطالعات جنوبگان اعم از بررسی گونه های گیاهی و جانوری، بررسی علوم جوی این منطقه و غیره حمایت خواهد شد. 

توکلی در همین راستا اضافه کرد: تا ۱۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۳، سامانه‌ای برای ارائه پروپوزال‌های پژوهشگران طراحی شده است و افراد علاقه‌مند می‌توانند طرح‌های خود را ارسال کنند. 

وی ادامه داد: دو نگاه اساسی در حوزه تحقیقات علمی در ایران وجود دارد؛ چرایی و چگونگی.  در مسیر چگونگی منطقه جنوبگان، شناخت این منطقه تنها از طریق پدیدار شناسی ممکن می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته