دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
خوانساری به آنا پاسخ داد؛

پیام‌رسان‌های بومی در انتخابات ۱۴۰۲ چه خدماتی ارائه کردند؟

پیام‌رسان‌های بومی در انتخابات ۱۴۰۲ چه خدماتی ارائه کردند؟
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با توجه به فعالیت ۵ هزار و ۲۸۰ کانال رسمی با تیک آبی برای نامزد‌های انتخابات مجلس گفت: بیشترین کانال‌های رسمی نامزد‌ها در ایتا، روبیکا و بله راه‌اندازی شد که بیشتر آنها به استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی اختصاص داشت.
کد خبر : 900092

محمد خوانساری رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به خدمات ارائه شده در حوزه انتخابات 1402 گفت: در راستای تحقق عدالت انتخاباتی و ایجاد فرصت برابر تبلیغاتی برای نامزد‌های انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بر بستر پیام‌رسان‌های بومی، بسته تبلیغاتی متنوعی شامل ۱۰ خدمت که تعدادی رایگان و مابقی با تخفیف ۵۰ درصدی ارائه شد، برای متقاضیان فراهم شد.

وی افزود: به منظور فراهم شدن زیرساخت فنی برای دسترسی پیام‌رسان‌ها به اطلاعات احراز صلاحیت شده، روی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، تمهیدات لازم پیش‌بینی و فرم ثبت نام برای نامزد‌ها به منظور دریافت اطلاعات کانال‌های رسمی و هواداری آنها، آماده شد.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه یک صفحه اینترنتی نیز به آدرس ito.gov.ir/election شامل اطلاعات مورد نیاز نامزد‌های انتخابات برای دریافت خدمات آماده و از طریق پیامک به آنها معرفی شد، عنوان کرد: آیین‌نامه نحوه استفاده از خدمات پیام‌رسان‌ها که با کمک همکاران ستاد انتخابات کشور آماده شد، خدمات قابل ارائه از سوی پیام رسان‌ها، نحوه دریافت خدمات و چگونگی ارتباط مستقیم با پیام رسان‌ها برای کسب بسته‌های تبلیغی مورد نیاز از جمله اطلاعاتی بود که نامزد‌های انتخاباتی با مراجعه به این صفحه اینترنتی به آن دسترسی داشتند.

خوانساری با اشاره به ارسال پیامک به همه نامزد‌های انتخاباتی در چهار نوبت به منظور اطلاع‌رسانی فرآیند ثبت نام، خاطرنشان کرد: هماهنگی با پیام‌رسان‌ها به منظور سنجاق تبلیغاتی در راستای دعوت به مشارکت مردم در انتخابات در شب قبل و روز انتخابات از جمله دیگر اقداماتی است که توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران با همکاری پیام‌رسان‌های داخلی انجام شد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با ارائه آماری از میزان بهره‌گیری نامزد‌های انتخاباتی از ظرفیت پیام‌رسان‌های داخلی گفت: به منظور اطلاع‌رسانی و تبلیغات انتخاباتی بیش از ۵ هزارو ۲۸۰ کانال رسمی برای نامزد‌ها و ۱۴۶۰ کانال هواداری در سکو‌های ایتا، روبیکا، بله، سروش پلاس، آی گپ، روبینو، ویراستی و گپ راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه بیشترین کانال‌های رسمی نامزدهای انتخابات به ترتیب در ایتا، روبیکا و بله راه‌اندازی شد، افزود: از این میان بیشتر کانال‌ها به ترتیب به نامزدهای  استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی اختصاص داشت.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه با همکاری پیام‌رسان گپ نیز صفحه عمومی برای آشنایی مردم با کاندیدا‌ها به آدرس اینترنتی election.gap.im ایجاد شد، تصریح کرد: ارائه تیک آبی، صفحه ویژه انتخاباتی، پخش زنده و اتاق گفت‌وگو از جمله خدماتی بود که از سوی پیام‌رسان‌های بومی به صورت رایگان در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار داده شد.

خوانساری با بیان اینکه سنجاق گفت‌وگو، تبلیغ درون کانالی، ارسال انبوه، رشد سریع، عضویت پیامکی و کانال‌های استانی از دیگر خدماتی بود که با تعرفه نیم بها به نامزد‌های انتخاباتی ارائه شد، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن روبیکا ارسال انبوه محتوای کانال‌های انتخاباتی را بر اساس حضور کاربران در منطقه جغرافیایی مشخص انجام داد که برای نخستین بار بود که ارائه می‌شد.

وی افزود: در مرحله بعد به منظور آگاهی و دسترسی مردم به نزدیکترین شعب رأی گیری با هماهنگی وزارت کشور دو پیام‌رسان ایتا و گپ و شبکه‌های اجتماعی ویراستی این امکان را فراهم کردند و اطلاع‌رسانی در این مورد صورت گرفت.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران تاکید کرد: به دلیل اینکه برخی از افراد از قبل کانال و تیک آبی داشتند، در این سامانه ثبت‌نام نکردند و در آمار اعلامی، قرار ندارند و به همین دلیل، آمار اعلامی از کانال‌های رسمی و هواداری، حداقل‌هایی است که وجود داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب