سامانه ایرانی مدیریت بیماران و آژانسهای پرستاری تولید شد
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سامانه «مدیریت بیماران و آژانس های پرستاری»، جهت هوشمندسازی و تسهیل خدمترسانی شرکتهای ارائهدهنده خدمات پزشکی و پرستاری خصوصی و نیمهدولتی در سه گروه پرستاری از کودک، سالمندان و بیمار به متقاضیان دریافت خدمت طراحی و تولید شده است.
به این صورت که بیماران بهعنوان کاربران این سامانه میتوانند از طریق وب اپلیکیشن درخواست دریافت خدمات تخصصی پرستاری در محل را ثبت کنند، سامانه به طور خودکار درخواست ها را در صف نوبتدهی مدیریت کرده و بر اساس اطلاعات پروفایل بیمار با بهره گیری از هوش مصنوعی، شرکتهای ارائهدهنده خدمات پرستاری و مراقبتی متناسب با نوع و سابقه بیماری فرد را از دیتابیس شناسایی و بر اساس امتیاز مهارتی پرستار، ظرفیت آزاد، تخصص و تعرفه خدمات پرستاری، درخواست بیمار را به آن شرکت ها ارسال می کند.
به محض پذیرش درخواست توسط یکی از آژانس های پرستاری که درخواست را دریافت کرده اند، سیستم نوبتدهی زمان و مکان ویزیت را به بیمار اطلاع می دهد.
ناصر محمودی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان طراح سامانه مدیریت بیماران و آژانس های پرستاری درباره کاربست این محصول گفت: در عصر تکنولوژی و بالاخص مجازی سازی سعی بر کاهش رفت و آمدها و حضور در اماکن عمومی بخصوص ازدحام در اماکن درمانی است. بسیاری از افراد هستند که بنا بر دلایل مختلفی چون ترس از محیط بیمارستان، دوری از شلوغی، وضعیت جسمی و… امکان مراجعه به بیمارستان را ندارند. این محصول با مدیریت هوشمند درخواست ها و نوبت دهی، نیاز به حضور را به حداقل رسانده و پرستار را طبق شرایط خاص بیمار در کوتاه ترین مسیر و زمان به محل بیمار می رساند.
وی گفت: همچنین هوشمند سازی ارائه خدمات موجب کاهش هزینه های کسب و کارها و استفاده از بهترین خدمات را در کوتاهترین زمان برای بیماران فراهم میکند.
وی ادامه داد: این محصول به سفارش شرکت مجری طرح در کشور انگلستان تولید شده است که در سال 1400 مرحله MVP طرح در شهر باکینگهامشر اجرا و در سال 1401 به طور کامل توسعه و وارد بازار شده است. تیم برنامه نویسی متشکل از یک نفر مدیر محصول، سه نفر توسعه دهنده تحت وب، دو نفر نسخه موبایل و یک نفر طراح رابط کاربری در کنار تیم مشاوره تخصصی پزشکی از فرصت های اشتغال ایجاد شده در این محصول است.
محمودی درباره ارزش و اهمیت این محصول در اقتصاد و میزان ارزآوری آن تصریح کرد: درآمد زایی محصول در سمت متقاضیان دریافت خدمت با مدل B2C و در سمت ارائه دهندگان خدمات مراقبتی مدل B2B است که شرکت های پرستاری در صورت تمایل به استفاده خصوصی، می توانند با پرداخت هزینه حدود 15 هزار دلار آن را برای موسسه خود به صورت سفارشی خریداری کنند.
وی مزیت این محصول را نسبت به نمونه های مشابه خارجی در بهره مندی از سیستم مدیریت هوشمند و تناظریابی با کمک هوش مصنوعی دانست و گفت: سامانه تحت وب و نسخه موبایل مدیریت بیماران و آژانس های پرستاری، به واسطه بهرهمندی از سیستم مدیریت هوشمند و تناظریابی با کمک هوش مصنوعی، امکان رقابت هم از نظر تکنیکال و هم قیمت تمام شده محصول را با رقبای خود دارد.
محمودی اضافه کرد: با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی عصر حاضر، شرکتهای دانش بنیان ایرانی جهت حضور در عرصه های بین الملل بیش از پیش به حمایت ارگانهایی همچون معاونت علمی فناوری نیاز دارند؛ بنابراین انتظار می رود معاونت علمی فناوری بتواند با پشتیبانی از شرکت ها فرایند معرفی و فروش محصولاتشان را در عرصه بین الملل تسریع کند.
انتهای پیام/