دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آینده جهان با هوش مصنوعی (۱۲۹)؛

انقلاب در عرصه مهارت‌آموزی/ یادگیری با دستکش‌های هوشمند ممکن شد

انقلاب در عرصه مهارت‌آموزی  یادگیری با دستکش‌های هوشمند ممکن شد
محققان موسسه فناوری ماساچوست آمریکا دستکش هوشمندی ساختند که یادگیری لمسی را آسان می‌کند.
کد خبر : 898271

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از نیو اطلس پژوهشگران مؤسسه ام آی تی دستکش‌های هوشمندی ساخته‌اند که از بازخورد لمسی و هوش مصنوعی برای آموزش مهارت‌های جدید استفاده می‌کند.

فناوری موجود در این دستکش‌ها، حرکات دست و انگشتان کاربر، مانند معلم، جراح ماهر یا اپراتور ماشین را ضبط و آنها را به‌عنوان پیام‌های لمسی برای یادگیرنده بازتولید می‌کند. برای مثال، این فناوری برای آموزش به نوازندگان مبتدی پیانو برای یادگیری سریع آکوردها، مقیاس‌ها و ملودی‌های ساده و همچنین آموزش از راه دور به ربات‌ها برای یادگیری مانند یک انسان مورد استفاده قرار گرفته است.

این دستکش‌های هوشمند برای کمک به دانش‌آموزانی طراحی شده‌اند که با لمس و کنترل می‌توانند وظایف یا مهارت‌های جدید را بهتر درک کنند. دستکش‌ها را می‌توان به‌گونه‌ای سفارشی طراحی کرد که کاملاً متناسب با ویژگی‌های بدنی کاربر باشد، و یک عامل یادگیری ماشینی می‌تواند بازخورد‌ها را برای هر کاربر تنها در ۱۵ ثانیه تنظیم کند.

این دستکش همچنین به گِیمر‌ها کمک می‌کند تا ریتم رقابت خود را در بازی‌ها بالا ببرند و امتیازات بیشتری در مسابقات به دست بیاورند. از این دستکش‌ها برای آموزش سیستم‌های روباتیک نیز استفاده شده است تا یاد بگیرند اشیاء را بدون آسیب زدن بگیرند.

امکانات این فناوری بی‌پایان است و می‌توان از آن برای ارائه تجربه‌ای شخصی‌تر و مبتنی بر لمس در دوره‌های آموزش مجازی جراحان، آتش‌نشانان و خلبانان استفاده کرد، یعنی در مواردی که دقت در اولویت است. با افزایش داده‌های کاربری، این فناوری می‌تواند به کار‌های پیچیده‌تری مانند پرواز با هواپیما کمک کند.

در حال حاضر، سیستم هوشمند این دستکش‌ها فقط می‌تواند حرکات نسبتاً ساده را مدیریت کند، اما تیم محقق و سازنده این فناوری بر این باور است که عامل هوش مصنوعی با دریافت داده‌های بیشتر می‌تواند به‌زودی بازخورد لمسی قوی‌تری ارائه دهد و بارخوردگیری از قسمت‌های دیگری از بدن مانند پا‌ها را نیز انجام دهد.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته