دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس شورای سیاستگذاری جایزه نکست مطرح کرد؛

اعطای جایزه پیشگامی و تداوم در تحقیق و توسعه به دانش بنیان‌های برتر

اعطای جایزه پیشگامی و تداوم در تحقیق و توسعه به دانش بنیان‌های برتر
رئیس شورای سیاستگذاری جایزه ملی فناوری نکست گفت: اولین جایزه پیشگامی و تداوم در تحقیق و توسعه به شرکت‌های دارای واحد تحقیق و توسعه با تلاش بیش از ۱۰ سال اعطا می‌شود.
کد خبر : 898000

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، شقایق حق جوی جوانمرد امشب در اختتامیه جایزه ملی فناوری نکست که در اصفهان برگزار شد، عنوان کرد: فناوری، توانایی ناشی از دانایی است و با محصول دانش‌بنیان فرق دارد.

وی گفت: فناوری همان چیزی است که کمتر به آن توجه شده در حالیکه ما در کشور توانسته ایم به خوبی در تولید علم، کارآفرینی و ساختن محصول بپردازیم.

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با بیان اینکه ما توسعه فناوری مبتنی بر دانش را بلد نیستیم، افزود: بنا داریم در کشور برای تحقق این موضوع سرمایه گذاری جدی کنیم. این برنامه‌ها زیاد هستند.

وی با تاکید بر اینکه دولت در کنار بخش خصوصی، ریسک را کاهش می‌دهد، گفت: فناوری گران است و جریان اقتصادی یک شرکت برای دولت قابل قبول نیست؛ توسعه فناوری در دنیا از  دانشگاه‌ها هستند؛ ۳۰ درصد فناوری در تک‌فرم‌ها رخ می‌دهد و ۵۰ درصد از تحقیق و توسعه بنگاه‌های بزرگ اقتصادی خارج می‌شود.

رئیس شورای سیاستگذاری جایزه نکست اضافه کرد: این یکی از سیاست‌های مهم علم و فناوری در دوره جدی است که چطور شرکت‌ها را با شرکای فناوری برای توسعه همیاری کنیم.

وی درخصوص نکست گفت: نکست اولین جایزه‌ای در کشور است که با قرار دادن معیار‌های خوب و سختگیرانه، بهترین‌ها را انتخاب می‌کند. نکست جایزه به تحقق رساندن یک محصول فناورانه است.

وی تاکید کرد: جایزه نکست، یک ماموریت است که با مجموعه حمایت‌ها برای به فناوری دست پیدا کردن برنامه دارند.

دبیر شورای سیاستگذاری نکست گفت: در راستای جایزه نکست، جایزه ویژه‌ای تعریف کردیم تحت عنوان ( پیشگامی و تداوم در تحقیق و توسعه ) که علاوه بر نکست به شرکت‌هایی که با تحقیق و توسعه پیشرفت کرده اند را تقدیم کنیم.

به گفته وی امشب علاوه بر نکست، دو جایزه به شرکت‌ها اعطا می‌شود که محصول جدیدی ندارند ولی ۱۰ سال است که شرکت تحقیق و توسعه می‌کند تا بخشی از محصول را بهبود بدهد. این توان و پیوستگی و پای بهبود و ایستادن موهبتی است که این شرکت‌ها دارند.

حق جوی گفت: ما از امروز رسما یک خانواداه هستیم؛ نکست برای دمیدن روح جوانی در تاروپود صنعت و اقتصاد کشور بوده و هست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته