دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا تشریح شد؛

آخرین وضعیت جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی/ بیشترین پذیرفته‌شدگان در آموزش و پرورش و وزارت دفاع

آخرین وضعیت جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی  بیشترین پذیرفته‌شدگان در آموزش و پرورش و وزارت دفاع
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان آخرین وضعیت جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی را تشریح کرد و گفت: سال گذشته بیشترین جذب نخبگان در وزارت آموزش و پرورش و امسال وزارت دفاع بوده است.
کد خبر : 897416

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران از روز گذشته ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ در محل مصلای امام خمینی (ره) آغاز به کار کرده است و تا دوم اسفند ادامه دارد.

خبرگزاری‌ها، مطبوعات، پایگاه‌های خبری و ... در این نمایشگاه حضور دارند و مسئولان نهاد‌های مختلف از غرفه‌های حاضر بازدید می‌کنند.

خبرگزاری علم و فناوری آنا نیز در بیست و چهارمین دوره از نمایشگاه حضور پررنگی داشته است. غرفه این خبرگزاری میزبان مسئولان در حوزه‌های مختلف است. یکی از مهمانان آنا سیدسلمان سید افقهی قائم مقام  بنیاد ملی نخبگان بود که با حضور در غرفه آنا به سوالات خبرنگار این رسانه پاسخ داد.

سیدافقهی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه دستگاه‌هایی بیشترین جذب نخبگان را داشته‌اند، گفت: سال گذشته فراخوانی برای دستگاه ها منتشر شد که به دنبال آن 1400 نفر جذب دستگاه های اجرایی شدند.

وی افزود: امسال فراخوان جدیدی اعلام کردیم و نزدیک به 25 هزار نفر برای جذب دستگاه های اجرایی ثبت نام کرده‌اند که قرار است حداکثر 4 هزار نفر بر اساس شرایطی انتخاب شوند. 

به گفته قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، فراخوان بعدی در اسفند 1402 منتشر می شود که بناست هزار نفر جذب شوند؛ مجموعا امسال 5 هزار نفر را در دستگاه های اجرایی جذب خواهیم کرد.

وی درباره استقبال دستگاه های اجرایی از جذب نخبگان افزود: تعداد دستگاه‌های اجرایی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است؛ سال گذشته در فراخوان نخست برخی از دستگاه ها شرکت نکرده بودند، یک بخشی به دلیل عدم اطلاع رسانی درست بود و آن دستگاه‌ها امسال اضافه شده اند.

 

 

سیدافقهی عنوان کرد: وزارت صمت، نفت، نیرو، کشور و جهاد کشاورزی در این فراخوان درخواست داده‌اند؛ یکسری از سازمان های مستقل هم امسال در این فراخوان شرکت کرده اند؛ اما فراخوان بنیاد ملی نخبگان برای دستگاه های اجرایی بوده و فراتر از وزارتخانه هاست( نهادهای مستقلی که ذیل حاکمیت کار می کنند و ذیل دولت نیستند مشمول این فراخوان هستند ولی برخی از نهادها کمتر در این فراخوان شرکت کرده اند).

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان افزود: طبق آخرین آمار، نهادی که سال گذشته بیشترین مخاطب و جذب را داشته وزارت آموزش و پرورش بود که بیشترین عدد را در درخواست جذب داشت؛ اما فکر می کنم امسال وزارت دفاع یکی از بهترین شرکت کنندگان بود که بیشترین آمار را داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته