رشد حجم بازار دانشبنیانهای نانویی/ ضرورت افزایش سهم بازار فراتر از تورم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران از روز گذشته، ۲۹ بهمن در محل مصلای امام خمینی(ره) آغاز به کار کرد.
خبرگزاری ها، مطبوعات، پایگاه های خبری و ... در این نمایشگاه حضور دارند و مسئولان نهادهای مختلف از غرفه های حاضر بازدید میکنند.
خبرگزاری علم وفناوری آنا نیز در بیست وچهارمین دوره از نمایشگاه حضور پررنگی داشته است. این غرفه میزبان مسئولان در حوزه های مختلف است. یکی از مهمانان خبرگزاری آنا عماد احمدوند دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو بود که با حضور در غرفه خبرگزاری آنا به سوالات خبرنگار این رسانه پاسخ داد.
احمدوند به خبرنگار آنا گفت: روند رو به رشد شرکتها را در طول این سالها از نظر کمیتی و بازار شاهد بودهایم.
وی گفت: اکنون در صدد هستیم که تمرکز را روی حجم بازار محصولات نانو، قرار دهیم تا رشد آنها فراتر از تورم باشد.
وی ادامه داد: تقریبا طی چند سال اخیر رشد شرکتها ۵۰ درصد بالاتر از تورم بوده است. امسال هم طبق شواهدی که موجود است این روند رشد وجود دارد، اما عدد و رقم دقیق را معمولا تیر ماه استخراج میکنیم و عدد و رقمی را از حجم بازار داخلی و صادرات اعلام نمیکنیم.
وی گفت: بر اساس اطلاعات حاصله از گمرک، نسبت به سال گذشته رشد داشتهایم.
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو ادامه داد: طبق شواهد و آمار و ارقام کلی رشد نسبت به سال قبل را شاهد هستیم.
انتهای پیام/