دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

روسیه پرتاب ماهواره «اینترنت اشیاء» را به تعویق انداخت

روسیه پرتاب ماهواره «اینترنت اشیاء» را به تعویق انداخت
سازمان فضایی روسیه اعلام کرد، این کشور پرتاب نخستین ماهواره اینترنت اشیاء خود را به دلیل نیاز به بررسی‌های بیشتر نرم‌افزاری به تأخیر انداخته است.
کد خبر : 897199

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، سازمان فضایی روسیه اعلام کرد، این کشور پرتاب نخستین ماهواره اینترنت اشیاء خود با نام «ماراتن» را به دلیل نیاز به بررسی‌های بیشتر نرم افزاری به تاخیر انداخته است.

روسکاسموس گفت: پرتاب نخستین دستگاه فضایی نمایشی به منظور بررسی‌های اضافی نرم افزاری و شفاف‌سازی دقیق‌تر برنامه تحقیقات به تعویق افتاده است.

در عصری که دنیای دیجیتال و فیزیکی هر روز به طور پیچیده‌تری در هم تنیده می‌شوند، به تعویق افتادن پرتاب نخستین ماهواره اینترنت اشیا  روسیه، نشان‌دهنده توقف قابل توجهی در مسابقه به سوی اتصال جهانی است. این پروژه که در ابتدا قرار بود در سه ماهه اول سال جاری از پایگاه فضایی وستوچنی به عنوان محموله ثانویه در کنار ماهواره ماهواره‌ «ميتيار- م» (Meteor-M) پرتاب شود، با یک مشکل موقت مواجه شده است. آژانس فضایی روسیه، ضرورت اعتبارسنجی مجدد نرم افزاری و توضیح دقیق‌تر برنامه تحقیقاتی را به عنوان دلایل این تاخیر ذکر کرد.

پایگاه فضایی وستوچنی یک پایگاه فضایی متعلق به روسیه است که ساخت آن بر روی مدار ۵۱ درجه شمالی در استان آمور در خاور دور روسیه در سال ۲۰۱۸ به پایان رسید و با تکمیل این پایگاه وابستگی دولت روسیه به پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان کاهش یافت.

ماهواره ماراتن به عنوان سنگ بنای طرح بلندپروازانه روسیه برای ایجاد یک منظومه قوی از ماهواره‌های اختصاص داده شده به اینترنت اشیاء و هدف این جهش فناوری به جلو، ایجاد سطوح بی‌سابقه‌ای از مبادله داده‌ها در بین دستگاه‌های بی‌شماری در سطح جهان است که صنایع را از کشاورزی تا برنامه‌ریزی شهری و فراتر از آن متحول می‌کند؛ بنابراین، این به تعویق افتادن، نه تنها در مورد آینده نزدیک جاه‌طلبی‌های روسیه در این زمینه، بلکه در مورد پیامدهای گسترده‌تر برای اتصال جهانی و پیشرفت فناوری نیز سؤالاتی را ایجاد می‌کند.

به گفته مقامات روسی، دلیل این تأخیر مشکلات فنی و فناوری است که نیاز به بررسی بیشتر دارند، از سوی دیگر  این موضوع نشان می دهد که توسعه فناوری‌های پیشرفته ماهواره‌ای نیازمند زمان و تلاش بسیار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته