دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

موشک نسل جدید ژاپن با تأخیر پرتاب می‌شود

موشک نسل جدید ژاپن با تأخیر پرتاب می‌شود
سازمان هوافضای ژاپن دومین پرتاب موشک اچ‌۳ را به دلیل آب و هوای بد به تعویق انداخت.
کد خبر : 896617

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن اعلام کرد که تاریخ پرتاب دومین مدل از موشک پرچمدار جدید خود را از پانزدهم فوریه که در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی به تعویق می‌اندازد.

تاریخ جدید پرتاب موشک اچ‌۳ هنوز اعلام نشده است؛ ماساشی اوکادا، مدیر پروژه این موشک در یک کنفرانس خبری گفت: به نظر می‌رسد شرایط آب و هوایی در سایت پرتاب، مرکز فضایی تانگاشیما در جنوب ژاپن، اواخر روز جمعه بهبود می‌یابد.

این پرتاب حدود یک سال پس از نخستین پرواز ناموفق موشک جدید ژاپن در ماه مارس انجام می‌شود که منجر به از دست رفتن یک ماهواره رصد زمینی و اختلال گسترده در برنامه‌های ماهواره‌ای و سیاره‌ای ژاپنی شد.

اگرچه جاکسا نتوانست علت مستقیم این حادثه را که در آن موتور مرحله دوم موشک اچ‌۳ مشتعل نشد را بررسی کند و به پاسخ برسد، اما در بررسی منتشر شده در ماه اکتبر سه نقص احتمالی الکتریکی را احتمالات این حادثه معرفی و راه‌حل‌هایی را جلوگیری از تکرار آن اجرا کرد.

یاماکاوا هیروشی رئیس آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن در یک کنفرانس خبری که اواخر سال میلادی گذشته در توکیو برگزار شد، اعلام کرد آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن پس از تجزیه و تحلیل داده‌های پرواز و انجام مطالعات، سه عامل اصلی را که در این شکست نخستین پرتاب نقش داشتند، شناسایی کرده است.

آژانس فضانوردی این کشور روز ۵ مارس سال گذشته میلادی (۱۵ اسفند ۱۴۰۱) از پرتاب موشک اچ ۳ جدیدی برای نخستین بار خبر داد که چند دقیقه پس از شلیک به سمت فضا دستور داده شد به دلیل آتش گرفتن موتور در مرحله دوم تخریب شود.

پرتاب موشک اچ‌۳ به پیشرفت سازمان فضایی این کشور و جلوگیری از ترس از دست دادن ماهواره دیگری حمل منجر می‌شود.

موشک اچ‌۳ یک موشک نسل جدید و پیشرفته است که توسط ژاپن توسعه یافته و به منظور ارسال بار سنگین به فضا به کار می‌رود.

در حال حاضر، مقامات ژاپنی به دنبال شرایط بهینه‌تر آب و هوایی برای انجام پرتاب تعریف شده هستند؛ مقامات باید مطمئن شوند که همه شرایط فنی و ایمنی برای اجرای موفقیت‌آمیز پرتاب فراهم است. پس از بررسی دقیق و تأیید این شرایط، موشک اچ‌۳ برای دومین بار به فضا پرتاب می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته