دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ابداع گوشواره‌هایی که دمای بدن را کنترل می‌کنند

ابداع گوشواره‌هایی که دمای بدن را کنترل می‌کنند
مبتکران گوشواره ای ساخته اند که می تواند به طور مداوم دمای بدن کاربر را کنترل کند.
کد خبر : 895584

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از نیواطلس، افرادی که به طور مداوم باید دمای بدن خود را کنترل کنند و از سوی دیگر همیشه گوشواره به گوش دارند، می توانند وظیفه نظارت حرارتی بدن خود را به گوشواره های جدید بسپارند.

گروهی از محققان دانشگاه واشنگتن نمونه اولیه ای از این گوشواره های حرارتی را ساخته اند که به اندازه و وزن یک گیره کاغذ کوچک است.

ابداع گوشواره‌هایی که دمای بدن را کنترل می‌کنند

این گوشواره حرارتی دو حسگر دما دارد که یکی از آنها به صورت آهنربایی به لاله گوش متصل و دیگری در هوای آزاد زیر گوش آویزان است. حسگرِ اول، دمای لاله گوش و حسگرِ دوم دمای اتاق را به عنوان مرجع اندازه گیری می کند.

این دستگاه با استفاده از یک آنتن یکپارچه و ماژول بلوتوثی کم توان، خوانش های خود را در فواصل زمانی منظم در طول روز ارسال می کند و به منظور صرفه جویی در مصرف باتری، بین این انتقال ها به حالت خواب می رود. این ابزار پوشیدنی دارای یک باتری داخلی است که با هر بار شارژ 28 روز کار می کند.

پژوهشگران با انجام آزمایش‌ روی شش داوطلب نشان دادند این گوشواره  در اندازه‌ گیری دمای پوست (که با دمای هسته بدن مرتبط است) در طول دوره‌ های استراحت، عملکرد بهتری نسبت به ساعت هوشمند دارد. همچنین نوید بخش ارائه ابزاری برای نظارت بر استرس و تخمک گذاری و همچنین رصد فعالیت هایی مانند غذا خوردن و ورزش است..

مبتکران امیدوارند با بهبود بیشتر دستگاه، بتوانند از آن برای نظارت بر ضربان قلب و سایر علائم حیاتی کاربر استفاده کنند و این در حالی است که می توان با افزودن سنگ و قطعات زینتی آن را شبیه یک گوشواره جواهر واقعی کرد.

ابداع گوشواره‌هایی که دمای بدن را کنترل می‌کنند

مجریان این طرح می گویند ابزارهای پوشیدنی کنونی مانند «اپل واچ» و «فیت بیت» حسگر دما دارند اما طی روز فقط یک دمای میانگین و متوسط ارائه می دهند و خوانش دمایی آنها از روی مچ و دست برای رصد تخمک گذاری بسیار پر سر وصداست.

نتایج این تحقیقات در نشریه Proceedings of the ACM on Interactive, Mobile, Wearable and Ubiquitous Technologies منتشر شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب