دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با هدف دستیابی به فناوری‌های نوین مبتنی بر هوش مصنوعی؛

مرکز نوآوری‌های شرکت خدمات پس از فروش یک شرکت خودروسازی افتتاح شد

مرکز نوآوری‌های شرکت خدمات پس از فروش یک شرکت خودروسازی افتتاح شد
مرکز نوآوری‌های شرکت خدمات پس از فروش یک شرکت خودروسازی با هدف دستیابی به فناوری‌های نوین مبتنی بر هوش مصنوعی، افتتاح شد.
کد خبر : 894851

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدجواد صدری‌مهر دستیار معاون علمی رئیس جمهور در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در  مراسم راه اندازی مرکز نوآوری یک شرکت خودروسازی با بیان اینکه ایجاد مراکز نوآوری، اغلب کاری زمانبر است،گفت: این حرکت پرشتاب را نشانی از عزم جدی این مجموعه خودروسازی در پیوستن به زیست بوم فناوری و نوآوری قلمدادکرد.

وی ادامه داد: معمولا وقتی در مجموعه‌های صنعتی، مراکز نوآوری شکل می‌گیرد، مهم‌ترین مسئه، فرهنگ شرکت است و باید دید که آن مجموعه به مرکز نوآوری خود به مثابه هزینه می‌نگرد یا درآمد؟ در جلسه شورای معاونان مجموعه چه جایگاهی برای این مرکز و مدیریت آن قائل است؟ این نکته مهمی است که همواره مراکز نوآوری با آن مواجه هستند. از این رو، یکی از پیش شرط‌های توفیق مرکز نوآوری ایساکو، بی‌تردید، سهم و جایگاهی است که در آینده برای این بخش (مرکز نوآوری) در سیاست‌های خود قائل می‌شود.

به گفته وی، نه دانشگاه به صرف راه‌اندازی مرکز نوآوری، نسل سوم می‌شود، نه شرکت و بخش صنعتی با ایجاد مرکز نوآوری، نوآور و ما نباید تنها به این نقطه بسنده کنیم.

صدری‌مهر با بیان این که هدف مراکز نوآوری در بخش‌های صنعتی باید توسعه بازار، کسب درآمد و نهایتا ارتقا مجموعه باشد، تاکید کرد که ما باید «مشکل» را به «مسأله» تبدیل کنیم چرا که کار دانشجو حل مسأله است نه تعریف آن و یکی از دستورکار‌های مراکز نوآوری نیز باید همین تعریف مسأله‌ها و تبدیل آن‌ها به RFP (Request For Proposal) باشد.

وی بر حمایت معاونت علمی از این مرکز تاکید و طرح اعتبار مالیاتی را فرصتی مغتنم برای عملیاتی کردن این حمایت‌ها دید و گفت: طرح‌های فناورانه‌ای که می‌توانند برای صنعت و کشور راهگشا باشند، مشمول اعتبار‌های مالیاتی خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب