دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
برای استفاده در گجت‌های پوشیدنی؛

سامسونگ به‌دنبال ساخت سنسور اندازه‌گیری قند خون است

سامسونگ به‌دنبال ساخت سنسور اندازه‌گیری قند خون است
سامسونگ به‌دنبال ساخت و استفاده از سنسور‌های قند خون در گجت‌های پایش سلامت خود است.
کد خبر : 892634

 گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از بلومبرگ، شرکت سامسونگ در حال کار روی سنسور محاسبه و مراقب و از میزان قند خون بدون نیاز به خون‌گیری و صرفا از روی پوست است. این اقدام شرکت سامسونگ یک قدم بزرگ در جهت رقابت با اپل و شرکت‌های فعال در زمینه ساخت گجت‌های پوشیدی و پایش سلامت است.

هدف شرکت سامسونگ این است که از طریق قرار دادن سنسور در شریان‌های بدن و حتی در محل زندگی کاربران بتواند به طور دائمی میزان سلامت کاربران را پایش کند و به این ترتیب بتواند خود را پیروز رقابت گجت‌های پوشیدنی کند.

یکی از اصلی‌ترین ویژگی کنونی گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند قابلیت‌های مربوط به پایش سلامتی است که در میان آنها جای خالی سنسور پایش قند خون به صورت دقیق، کاملا احساس می‌شود. برای مثال اپل مدت‌هاست که روی قابلیت پایش قند خون بدون نیاز به دریافت خون کاربر کار می‌کند و سامسونگ نیز به طور جدی وارد این حوزه شده است. هنوز زمان مشخص به ثمر نشستن این تحقیقات از سوی سامسونگ اعلام نشده، اما انتظار می‌رود شرکت سامسونگ اولین گجت خود که به طور کامل توانایی پایش قند خون دارد را تا ۵ سال آینده وارد بازار کند.

با این حال هنوز شرکت سامسونگ به طور رسمی درباره تمرکز بر سنسور قند خون اطلاعاتی منتشر نکرده است، اما انتظار می‌رود در نسل دوم حلقه هوشمند این شرکت و یا دو نسل آینده ساعت هوشمند سامسونگ، شاهد وجود سنسور گلوکز خون باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته