دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
توسط مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران؛

نشست هم اندیشی یاوران حفظ ذخایر ژنتیکی و زیستی برگزار می‌شود

نشست هم اندیشی یاوران حفظ ذخایر ژنتیکی و زیستی برگزار می‌شود
اولین نشست «هم اندیشی یاوران ذخایر ژنتیکی و زیستی» با هدف شبکه سازی و مشارکت همه واحدهای جهاد دانشگاهی، برگزار می‌شود.
کد خبر : 892361

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست «هم اندیشی یاوران ذخایر ژنتیکی و زیستی» که با هدف شبکه سازی، ایجاد مشارکت و پرچمداری همه واحد‌های استانی جهاد دانشگاهی در زمینه حفاظت از ذخایر ژنتیکی و زیستی به عنوان ثروت و گنجینه ملی کشور برای آینده‌ای بهتر برگزار می‌شود؛ در فاز‌های مختلف طراحی شده است.

در فاز اول مشارکت کنندگان در نشست‌هایی با اهداف و برنامه‌های شبکه سازی استان‌ها، نحوه تعامل با مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و انتظارات از اعضای شبکه و همچنین اشنایی  با بانک‌های زیستی و کلکسیون‌ها و ساختار مرکز، ضرورت تقویت و تکمیل بانک‌های ذخایر زیستی، اهداف شبکه حفاظت از ذخایر ژنتیکی و زیستی به منظور شناسایی مناطق کلیدی کشور و نماد‌های ذخایر زیستی استان‌ها و... آشنا می‌شوند.

در فاز دوم کارگاه‌های آموزشی و مهارت افزایی برای اعضای شبکه برگزار خواهد شد. در فاز سوم برگزاری همایش ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران  با محوریت تبادل تجربیات و دانش بومی ساکنان محلی و در فاز چهارم تشکیل شبکه و کار گروه‌های تخصصی استانی در جهت مدیریت ذخایر ژنتیکی و زیستی مورد نظر است.

این برنامه یکی از برنامه‌های ترویجی و فرهنگ سازی موضوع اهمیت ذخایر ژنتیکی و زیستی است  و برای اعضای شبکه نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

در این راستا مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران از کلیه واحد‌های استانی جهاد دانشگاهی دعوت می‌نماید تا با عضویت در شبکه یاوران ذخایر ژنتیکی و زیستی، برای حفاظت از ثروت ملی در جهت توسعه کشور عزیزمان ایران  گام بردارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته