دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نسخه پولی الکسا با قابلیت‌های بالاتر عرضه خواهد شد

نسخه پولی الکسا با قابلیت‌های بالاتر عرضه خواهد شد
شرکت آمازون اعلام کرد که در حال آزمایش نسخه پولی الکسا بوده و قرار است این سرویس تا تابستان آینده در دسترس کاربران قرار گیرد.
کد خبر : 892334

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از بیزینس اینسایدر، توسعه هوش مصنوعی یکی از دغدغه‌های بزرگ تمام شرکت‌های فعال در حوزه فناوری است و شرکت آمازون نیز از مدت‌ها پیش با توسعه دستیار صوتی الکسا، وارد این حوزه شده است. حال اخباری منتشر شده که نشان می‌دهد آمازون در حال آزمایش نسخه پولی این سرویس با عنوان الکسا پلاس است. این نسخه از الکسا نسبت به نسخه عادی، امکانات بیشتری از جمله مکالمه شخصی سازی شده را به کاربر ارائه می‌کند.

بر اساس آمار‌های موجود در حال حاضر حدود ۱۵ هزار کاربر در این سرویس آزمایشی حضور دارند و آمازون قصد دارد این سرویس عمومی را در تابستان آینده در دسترس تمام کاربران خود قرار دهد.

طبق اطلاعات موجود الکسا پلاس بر پایه یک مدل زبان داخلی مختص آمازون طراحی شده و ظاهرا توانایی بسیار خوبی در مکالمه دارد. از طرفی هم برخی از کاربران این سرویس اعلام کردند که در بسیاری از موارد الکسا پاسخ‌های بسیار طولانی و نادرست در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که احتمالا به دلیل بتا بودن الکسا پلاس و همچنین وجود محدودیت در نسخه فعلی آن باشد.

از طرفی هم نباید فراموش کرد که آمازون در چند سال اخیر از رقبای اصلی خود یعنی گوگل و اپل عقب افتاده است و دستیار‌های هوشمند این دو شرکت به میزان قابل توجهی فروش بالاتری نسبت به آمازون داشته‌‍‌اند و انتظار می‌رود آمازون برای جبران این عقب ماندگی قصد دارد سرویس الکسا پلاس را راه‌‎اندازی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته