دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اطلاعات مدیران مایکروسافت هک شد

اطلاعات مدیران مایکروسافت هک شد
مایکروسافت می‌گوید هکر‌های تحت حمایت دولت روسیه از مدیران این شرکت جاسوسی کرده‌اند.
کد خبر : 891909

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، روز گذشته یک گروه هکری تحت حمایت روسیه در تاریخ ۱۲ ژانویه سیستم‌های شرکتی این کشور را هک کرد و برخی ایمیل‌ها و اسناد حساب‌های کارکنان را به سرقت برد. به گفته این شرکت، گروه روسی توانست به درصد بسیار کمی از حساب‌های ایمیل شرکت مایکروسافت، از جمله اعضای تیم رهبری ارشد و کارمندان آن در زمینه امنیت سایبری، حقوقی و دیگر وظایف دسترسی داشته باشد.

تیم جستجوی تهدید مایکروسافت به طور مرتب هکرهای دولتی مانند گروه روسی «میدنایت بلیزارد» را بررسی می‌کند. این شرکت مدعی است گروه مذکور حمله سایبری را انجام داده است.

شرکت آمریکایی اعلام کرده تحقیق درباره نشتی اطلاعات نشان می‌دهد هکرها در اصل مایکروسافت را هدف گرفته بودند تا متوجه شوند این شرکت درباره فعالیت‌های آنان چه می‌داند.

به گفته مایکروسافت هکرها از نوامبر ۲۰۲۳ میلادی از روش «اسپری کردن رمز عبور» استفاده کردند تا به پلتفرم مایکروسافت نفوذ کنند.

این شرکت با اشاره به اینکه این حمله نتیجه آسیب پذیری خاصی در محصولات یا سرویس‌های فناوری اطلاعات نبوده است، اعلام کرد: این حمله نشان دهنده ادامه خطری است که برای همه سازمان‌ها از سوی بازیگران تهدیدکننده دولتی - ملی ایجاد شده است. 

در وبلاگ این شرکت آمده است: تا به امروز هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد عامل تهدید به محیط‌های مشتری، سیستم‌های تولید، کد منبع یا سیستم‌های هوش مصنوعی دسترسی داشته است.

افشاگری مایکروسافت درباره حمله سایبری در واقع پیروی از یک الزام قانونی جدید است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در دسامبر ۲۰۲۳ میلادی وضع کرد و طبق آن شرکت‌ها باید هرگونه رویداد سایبری را گزارش کنند. چنین شرکت‌هایی باید تا ۴ روز کاری پس از کشف هک، گزارشی درباره تأثیر آن تهیه و زمان، گستره و ماهیت نشتی را برای دولت شفاف سازی کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: هک روسیه سایبری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته