دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1395 - 09:25

ورود به جو و فرود جدیدترین فالکون 9 روی سطح دریا + ویدئو

شرکت فضانوردی SpaceX که مالک و سازنده موشک‌های فالکون 9 است برای نخستین بار تصاویر ورود به جو و فرود راکت خود را بلافاصله و تقریبا همزمان، منتشر کرد.
کد خبر : 89186

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از SpaceX Webcast، در ابتدا، پروژه ارسال و بازگشت یک موشک بین زمین و آسمان و سپس فرود عمودی آن روی سطح آب و خشکی، پروژه‌ای جاه‌طلبانه و حتی تخیلی به‌نظر می‌رسید که عملی کردن آن بعید بود اما الون‌ ماسک و شرکتش موفق شده‌اند تاکنون سه بار این کار را با موفقیت به انجام برسانند.


موشک فالکون 9 که حامل یک محموله 3 تنی برای مدار زمین بود، پس از آنکه این محموله را به مقصد رساند به جو زمین بازگشت و بدون هیچ مشکلی روی «I still Love you» یا (هنوز دوستت دارم) فرود آمد. «هنوز دوستت دارم» نام کشتی رباتیک و بدون راننده‌ای است که اسپیس‌ایکس از آن برای سکوی فرود استفاده می‌کند. این فرود که در یک روز آفتابی در سواحل فلوریدا انجام شد بلافاصله از دید دوربین روی بدنه موشک برای جهانیان مخابره شد.


در این ویدئوی تقریبا یک دقیقه‌ای به خوبی مراحل مختلف فرود دیده می‌شود. با توجه به اینکه این سومین ماموریت و فرود موفق اسپیس‌ایکس است، این شرکت باز هم بیش از پیش به هدف خود که کسب رتبه نخست در ساخت فضاپیمای آمریکایی‌ست نزدیک شده است.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا




دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته