دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اپل در آیفون ۱۶ معمولی از رم ۸ گیگابایتی استفاده می‌کند

اپل در آیفون ۱۶ معمولی از رم ۸ گیگابایتی استفاده می‌کند
اپل قصد دارد از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی دوربین در مدل پرو و حافظه رم ۸ گیگابایتی در مدل معمولی آیفون ۱۶ استفاده کند.
کد خبر : 891179

به گزارش خبرنگار خبرگزاری غلم و فناوری آنا، در حالی که چند ماه بیشتر از عرضه آیفون ۱۵ در بازار نگذشته است، اخباری از آیفون ۱۶ در فضای مجازی منتشر شده که برخی از مشخصات سخت افزاری این گوشی را مشخص کرده است. بر اساس اطلاعات موجود، گوشی آیفون ۱۶ قرار است از تراشه A۱۸ اپل و ۸ گیگابایت حافظه رم استفاده کند و در بخش شبکه ارتباطی فایوجی این گوشی نیز باید منتظر تغییراتی نظیر ثبات اتصال و افزایش سرعت اتصال باشیم.

در آیفون ۱۵، از حافظه رم ۶ گیگابایتی برای مدل‌های معمولی استفاده شده بود و در مدل پرو و پرو مکس حافظه ۸ گیگابایتی رم وجود داشت؛ اما ظاهرا شرکت اپل قصد دارد برای سال آینده رم ۸ گیگابایتی را به گوشی‌های خود اضافه کند.

از طرف دیگر مودم فایوجی استفاده شده در این مدل آیفون‌ها از نوع X۷۵ کوالکام خواهد بود و سرعت بسیار بالاتری نسبت به X۷۰ که در حال حاضر روی آیفون ۱۵ قرار داده شده است، خواهد داشت.

در بخش دوربین نیز باید شاهد ارتقا باشیم چرا که قرار است مدل‌های پرو آیفون ۱۶ از یک لنز فوق عریض استفاده کننده که از ۱۲ مگاپیکسل به ۴۸ مگاپیکسل ارتقا داده شده است و توانایی ثبت کوچک‌ترین جزئیات را دارد. 

در بخش شبکه وای فای هنوز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست و برخی از منتقدان بر این باور هستند که همان چیپست استفاده شده در آیفون ۱۵ قرار است در آیفون ۱۶ قرار داشته باشد و برخی دیگر بر این باورند که اپل چیپست مربوط به نسل هفتم وای فای را به خانواده آیفون ۱۶ اضافه می‌کند.

با این حال هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات سخت افزاری آیفون ۱۶ در دسترس نیست و برای مشخص شدن جزئیات سخت افزاری این گوشی باید منتظر اعلام رسمی اپل ماند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته