فناوری جدیدی که با کلاهبرداریهای جعل عمیق مبارزه میکند
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینرینگ، در دنیای پرفریب و دیجیتالی امروز، آخرین دستاورد شرکت «مکآفی» (McAfee) یعنی پروژه «مرغ مقلد» مانند یک چراغ امید است. این فناوری پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی که در نمایشگاه «سیایاس ۲۰۲۴» (CES ۲۰۲۴) رونمایی شد، قصد دارد مصرف کنندگان را در برابر تهدید فزاینده کلاهبرداریهای جعل عمیق یا دیپ فیک که فضای آنلاین را فرا گرفته، ایمن کند.
کلاهبرداریهای جعل عمیق که با صداهای فریبنده تولید شده توسط هوش مصنوعی کار میکنند، خطر قابل توجهی از سرقت پول و دادههای شخصی گرفته تا سازماندهی حملات سایبری یا لکهدار کردن تصاویر چهرههای عمومی دارند.
مکآفی با درک این چالش مهم، فناوری اختصاصی تشخیص صدای جعل عمیق خود را معرفی میکند. این ابزار برای مقابله با این طرحهای مخرب طراحی شده است.
استیو گروبمن، مدیر ارشد فناوری مکآفی میگوید: آخرین قابلیتهای تشخیص هوش مصنوعی مکآفی، ابزاری قدرتمند با دقت بیش از ۹۰ درصد، برای حرکت در قلمرو دیجیتال و سنجش اصالت محتوا فراهم میکند.
ظهور ابزارهای پیشرفته هوش مصنوعی مجرمان سایبری را برای ساختن کلاهبرداریهای متقاعد کننده ترغیب کرده است. شبیه سازی صدا، جعل هویت عزیزانی که به دنبال کمک مالی هستند، یا دستکاری ویدیوهای واقعی از جمله روشهایی هستند که برای فریب کاربران آنلاین به کار میروند.
پروژه «مرغ مقلد» راه حلی است که از مدلهای پیشرفته هوش مصنوعی برای شناسایی، تجزیه و تحلیل نشانههای متنی، رفتاری و ... صدای تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده میکند.
اما چرا «مرغ مقلد»؟
مکآفی با الهام از تقلید آوازتوسط پرندگان، بر موازی تقلید مجرمان سایبری با استفاده از هوش مصنوعی عمومی برای فریب دادن مصرف کنندگان تأکید میکند.
نظرسنجی جعل عمیق شرکت مکآفی در دسامبر ۲۰۲۳ نگرانی عمیق آمریکاییها را آشکار میکند. بیش از ۸۴ درصد شرکت گان نگران سوء استفاده احتمالی دیپ فیک هستند که نسبت به سال قبل ۶۸ درصد نگرانیهای بیشتری را ابراز کردهاند.
نتایج نگرانکنندهتر نشان میدهد که بیش از یک سوم افراد یک کلاهبرداری عمیق را تجربه کردهاند یا شاهد آن بودهاند که عمدتاً بر جمعیت جوانتر تأثیر میگذاشت.
همچنین نگرانیها در مورد تأثیر جعل عمیق بر انتخابات، کاهش اعتماد رسانهها، جعل هویت چهرههای عمومی و افزایش کلاهبرداری وجود دارد. آزار و اذیت سایبری و ایجاد محتوای صریح نیز در میان نگرانیهای اصلی قرار دارند.
برای بیش از یک دهه، مک آفی از هوش مصنوعی برای محافظت از حریم خصوصی و هویت آنلاین کاربران جهانی استفاده کرده است. این شرکت با استفاده از چندین مدل هوش مصنوعی به طور همزمان، تهدیدات را به طور جامع بررسی میکند و تعهد خود را برای محافظت از زندگی دیجیتالی افراد تقویت میکند.
پروژه «مرغ مقلد» برای مبارزه با موج فزاینده کلاهبرداریهای دیپ فیک است. همانطور که چشم انداز دیجیتال در حال تکامل است، مک آفی در تقویت امنیت کاربران پافشاری میکند و آنها را قادر میسازد تا با حفظ حریم خصوصی و رفاه خود، پیچیدگیهای دنیای مبتنی بر هوش مصنوعی را هدایت کنند.
انتهای پیام/