طراحی کمپینهای رسانهای برای آگاه سازی مردم در پروژه فیبر نوری
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه پیوست رسانه پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها دیروز (یکشنبه) به ریاست محمد احسان خرامید رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن امید این مرکز برگزار شد.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات در این جلسه که مسئولان روابط عمومی اپراتورهای دارای پروانه یکپارچه خدمات و شبکه موسوم به UNSP در آن حضور داشتند، ابتدا با ابلاغ پیوست رسانه پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها، پیرامون جزییات آن توضیحاتی را ارائه کرد.
خرامید با بیان اینکه نیاز است تا در مورد واقعیتها با مردم صحبت کنیم، تصریح کرد: باتوجه به نو بودن پروژه FTTx و عدم آشنایی بخش قابل توجهی از جامعه با ویژگیها و خصوصیات آن، ضرورت دارد تا اپراتورهای ارتباطی در این مورد توضیحاتی را ارائه کنند و همواره پاسخگوی سوالات باشند.
وی با تاکید بر اطلاع رسانی دقیق با زبان مردم و بیان ویژگیها و شیوه دسترسی مردم به فیبر نوری، افزود: محتوا باید در قالبهای مختلف فضای مجازی، تبلیغات شهری و محیطی همراه با طراحی کمپینهای رسانهای برای اگاه سازی، آموزش و اطلاع رسانی به عموم مردم برنامه ریزی و انجام شود.
خرامید یکی از راههای ارتباط با مردم را راه اندازی و فعال کردن حساب کاربری اپراتورهای ارتباطی در پیامرسانها و شبکههای اجتماعی و ایفای نقش فعالانه و پاسخگو دانست و گفت: اطلاع رسانی باید با هدف اقناع صورت گیرد و برای این منظور احاطه در موضوعات مختلف از جمله جوانب مختلف پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها ضرورت دارد.
وی با تاکید بر توجه به گروههای مرجع فکری در جامعه بخصوص در پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها، اظهار کرد: علاوه بر آن باید مراکز تماس هر اپراتور به صورت استاندارد و واحد چارچوبهای اطلاع رسانی و آگاهی رسانی به کاربران را در دستور کار خود قرار دهند و در شرایط مختلف پاسخگوی سوالات مردم باشند.
رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی خارج از چارچوبهای زمانی و مکانی افزود: با توجه به حساسیتهای روز جامعه باید به محض ایجاد سوال یا ابهام از سوی اقشار مختلف نسبت به اطلاع رسانی در مورد موضوعات مختلف باید اقدام شود.
خرامید با رد سیاست سکونت رسانهای که گاهی توسط برخی تجویز یا اعمال میشود، تصریح کرد: هم از بعد وظیفه هم از نظر حرفهای باید پاسخگو باشیم، راهنمایی کنیم و گره گشایی انجام دهیم تا در نهایت مردم طعم شیری فناوری فیبر نوری را احساس کنند.
در پایان مقرر شد هر اپراتور ارتباطی برای اطلاع رسانی دقیق و سریع نسبت به معرفی سخنگو اقدام کند.
انتهای پیام/