دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1395 - 12:55

ششمین جشنواره بین‌الملل دانشگاه تهران برگزار شد

ششمین جشنواره بین‌الملل دانشگاه تهران با شعار «دانشگاه، رنگین‌کمان فرهنگ‌ها» پنجم خرداد در دانشگاه تهران برگزار شد.
کد خبر : 88979

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه تهران، ششمین جشنواره بین‌الملل دانشگاه تهران، با حضور رئیس و هیأت رئیسه دانشگاه تهران، مقامات کشوری، دانشگاهی، سفرا و رایزنان کشورهای خارجی، استادان، محققان، دانشجویان و استادان خارجی در دانشگاه تهران برگزار شد.


دکتر محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران، در این مراسم با تشکر از دانشجویانی که با همکاری و همدلی باعث شدند ششمین جشنواره بین‌الملل دانشگاه تهران با وجود همه مشکلات برگزار شود، گفت: «آنچه باعث می‌شود شما در این فعالیت‌ها مشتاقانه شرکت کنید صلح و دوستی و محبتی است که به عنوان یک دانشجو نثار مردم دنیا می‌کنید».


او وظیفه اصلی دانشگاه را توسعه علم، فناوری و دانش دانست و گفت: «به واسطه دانش، مردم دنیا روزهای بهتری را سپری می‌کنند. توسعه علم باعث شده رفاه در سطح جهان افزایش پیدا کند، ولی متأسفانه از طرف دیگر اختلاف فقیر و غنی بیشتر شده و باید گفت علم و دانش نتوانسته مانع جنگ‌ها و نزاع بین مردم دنیا شود و شاید هم به این علت باشد که علم و دانش به عنوان یک دیپلماسی مورد استفاده قرار نگرفته است».


رئیس دانشگاه تهران افزود: «شعار ما دیپلماسی علمی برای دوستی و صلح بین‌الملل است و امسال هم شعار جشنواره، رنگین کمان فرهنگ‌ها و پیام جشنواره، صلح و وحدت بین مردم دنیا است».


استر کیش لاروش، مدیر دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران، با ابراز خرسندی از حضور در جشنواره بین‌الملل دانشگاه تهران گفت: «مؤسسات آموزش عالی تأثیری قابل توجه بر جوامع مدرن و ارزش‌های حاکم بر آنها دارند. تحصیلات عالی به طور مستقیم با توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشورها مرتبط است و گام‌های فراتری در سراسر جهان برای گسترش فرصت‌های تحصیلی برداشته شده است».


او بین‌المللی‌‌کردن تحصیلات عالی را یکی از اهداف سیاسی دولت‌ها دانست که اغلب از آن به عنوان عنصر مؤثر در برابری تحصیلی، تنوع آموزشی و تبادل منابع تحصیلی در فراسوی مرزها یاد می‌شود.


در پایان مراسم از استادان، محققان و دانشجویان برتر علمی بین‌المللی و همچنین از فعالان در عرصه همکاری‌های بین‌المللی با اهدای لوح، تقدیر شد. در حاشیه این مراسم نمایشگاه جانبی دستاوردهای بین‌المللی دانشگاه تهران به مدت سه روز برپا بود و جشنواره غذاهای محلی نیز در روز دوم نمایشگاه برگزار شد که غرفه‌های اندونزی و تاجیکستان به عنوان غرفه‌های برتر انتخاب شدند.


انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه تهران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته