نقش مؤثر نمایشگاه تلکام در پیشرفت و توسعه صنعت مخابرات
مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در گفتوگو با خبرنگار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره نمایشگاه تلکام و هدف از برگزاری آن اظهار کرد: تلکام از واژه انگلیسی «تله کامیونیکیشنز» (Telecommunications) به معنای مخابرات گرفته شده است، که امسال بر اساس سیاستگذاری برگزار کنندگان مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال نامگذاری شده است. هدف از برگزاری این نمایشگاه کنار هم قرار گرفتن شرکتهای فعال در زمینه توسعه و ارتقاء کیفیت مخابراتی کشور است.
وی ادامه داد: نمایشگاه تلکام به دلیل عدم برگزاری در یک دو سال اخیر در اذهان عمومی کمرنگ و ضعیف شد؛ اما جزء برندهای نمایشگاهی خوب کشور است که باید آن را حفظ کرد و هرسال آن را در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات پرتوان برگزار کرد. ما هم به عنوان شرکت مخابرات سعی کردیم پرقدرت در این عرصه حضور پیدا کنیم و با آوردن شرکتهای فعال نشان دهیم شرکتهای فعال در حوزه آیسیتی و مخلبرت همکاری خوبی با یکدیگر دارند و میتوانند آینده این صنعت را جلو ببرند.
سلطانی در پاسخ به این سوال که برگزار نشدن نمایشگاه در سالهای اخیر باعث حس کردن خلئی جدی در این حوزه شده است یا خیر، توضیح داد: عدم برگزاری نمایشگاه در سالهای گذشته ناراحت کننده بود و باعث شد خلأ آن در این حوزه حس شود؛ چراکه شرکتها و متقاضیان خدمات نتوانستند ارتباط خوب و مؤثری با یکدیگر داشته باشند و بین آنها فاصله ایجاد شد.
سلطانی افزود: انتظار ما از مسئولان و سیاست گذاران شرکت سهامی نمایشگاهی این است که هر ساله نمایشگاه تلکام را به صورت منظم در زمان خود برگزار کنند تا دستاوردهای این صنعت در زمان مناسب به مردم کشور و دنیا معرفی شود.
مدیرعامل شرکت مخابرات بیان کرد: باتوجه به اینکه مخابرات و فناوری اطلاعات در دنیا صنعتی حساس و رو به جلو است و در حال حاضر تمام کشورهایی که برای توسعه برنامهریزی میکنند یکی از حوزههای مهمشان آیسیتی است. پس اگر درست به آن پرداخته نشود مردم و صنایع ضرر میکنند؛ بنابراین برگزاری نمایشگاه تلکام میتواند نقش مؤثری در پیشرفت و توسعه این صنعت داشته باشد.
انتهای پیام/