دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سلطانی: شرکت‌های فعال در حوزه فاوا تاب‌آوری خود را بالا ببرند

سلطانی: شرکت‌های فعال در حوزه فاوا تاب‌آوری خود را بالا ببرند
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: با توجه به اهمیت اقتصاد آی‌سی‌تی، شرکت‌های فعال در این حوزه باید تاب‌آوری خود را بالا ببرند.
کد خبر : 886470

به گزارش خبرنگار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در آیین افتتاحیه نمایشگاه تلکام ۱۴۰۲ گفت: شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگترین اپراتور جمهوری اسلامی ایران با بیش ۳۰ میلیون مشترک ثابت ۶ میلیون بزرگترین باند پهن در راستای  توسعه ارتباطاتی کشور گام برمی‌دارد.

وی ادامه داد: رویکرد و راهبرد اساسی شرکت مخابرات  توسعه در زیرساخت ارتباطات کشور است و براساس برنامه راهبردی که سه سال قبل تصویب شد ما از دو سو توانمندی شرکت مخابراتی برابر با برنامه‌های کلان با وزارت و صنعت و اقتصاد جلو می‌بریم.

مدیر عامل شرکت مخابرات افزود: دو کار اساسی که از سال ۱۴۰۱ شروع کردیم توسعه فیبرنوری در استان‌ها و پررنگ شدن وظیفه مخابرات در اقتصاد دیجیتال است.

وی در راستای پررنگ شدن وظیفه مخابرات در اقتصاد دیجیتال ادامه داد: با توجه به این وظیفه محول شده، ما  دبیرخانه اقتصاد دیجیتال  را در استان البرز افتتاح کردیم که امیدواریم با همکاری شرکت‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری داریم تا بتوانیم گام مهمی در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال برداریم.

سلطانی ادامه داد: با توجه به اهمیت اقتصاد‌ای سی تی شرکت‌ها باید در این اقتصاد تاب‌آوری خود را بالا ببرند و ما هم با پرداختن به پژوهش‌ها در این راستا گام برداشتیم.

میرعامل شرکت مخابرات بیان کرد: دو نکته مهم بحث صادرات خدمات فنی مهندسی و شرکت‌های تولید کننده و فناور  است؛ و این مسئله مهمی است که باید قبول کرد با حرف زدن امکان پذیر نیست و باید توجه کرد برای رسیدن به هدف چقدر چرخش اعتبار در این حوزه وجود دارد؛ چراکه‌ ای سی تی صنعت است و باید کاری کنیم که این صنعت بالا برود و رشد کند.

وی تاکید کرد: باید قبول کنیم توسعه شرکت‌های فناور با حرف امکان‌پذیر نیست و نیاز به چرخش و تخصیص اعتبار دارد. درخواستم از سیاست‌گذاران در وزارتخانه‌های مختلف این است که سبد چرخش اقتصاد صنعت فناوری اطلاعات را مشخص کنند تا شرکت‌های دانش‌بنیان و اپراتور‌ها بتوانند نقش خود را ایفا کنند.

سلطانی افزود: تلکام برند است و تقاضا دارم که این برند تضعیف نشود و شرکت‌ها باید از الان به سال دیگر فکر کنند تا این نمایشگاه با تمام ظرفیت و دانشی که داریم در منطقه زبانزد شود. تلکام فرصتی برای شرکت‌های حوزه ارتباطات است.

 بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال (تلکام) شنبه دوم تا پنجم دی‌ جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود. این نمایشگاه محلی برای گردهمایی فعالان حوزه مخابرات، ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته