دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

صادرات دستگاه ایرانی جراحی الکتریکی به ۳ کشور محقق شد

صادرات دستگاه ایرانی جراحی الکتریکی به ۳ کشور محقق شد
پارک فناوری پردیس اعلام کرد: دستگاه ایرانی جراحی الکتریکی ساخته شده توسط محققان این پارک به ۳ کشور هند، ترکیه و اندونزی صادر شده است.
کد خبر : 885780

به گزارش خبرگزاری علم وفناوری آنا، حمیدرضا کاویانی مدیرعامل شرکت فعال در حوزه صادرات تجهیزات پزشکی مستقر در پارک فناوری پردیس، با اشاره به تولید دستگاه ایرانی جراحی الکتریکی مطابق با استانداردهای جهانی گفت: کاربرد اصلی دستگاه جراحی الکتریکی در اتاق عمل است که با استفاده از اثرات حرارتی جریان های فرکانس بالا امکان برش و انعقاد بافت‌ها و توقف خونریزی در جراحی را فراهم می‌کند و امروزه یکی از دستگاه‌های ضروری اتاق عمل به حساب می‌آید.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، ورود به بازارهای بین المللی را از اهداف اولیه این شرکت برشمرد و افزود: پس از تولید محصول و اخذ مجوز وزارت بهداشت و ارزیابی‌های کلینیکی، دستگاه جراحی الکتریکی در بیمارستان های کشور مورد استفاده قرار گرفت و با توجه به کیفیت بالای خود توانست جای محصولات مشابه خارجی را بگیرد.

کاویانی گفت: برای صادرات محصول باید علاوه بر گواهینامه‌های بین‌المللی و تست های فنی لازم، گفتگوی حرفه‌ای تجاری هم مورد توجه قرار گیرد. خصوصاً در حوزه تجهیزات پزشکی که کشور ما در سطح جهان در ابتدای راه قرار دارد و در مقایسه با کشورهای دیگر، به تازگی در این مسیر گام برداشته است.

وی افزود: با تجربه ای که از فروش محصول در داخل کشور به دست آمد، به دنبال صادرات محصول خود رفتیم. دریافت گواهینامه‌های بین‌المللی و خصوصاً نشان CE (نشان رعایت استانداردهای اتحادیه اروپا) از جمله مهم‌ترین اقداماتی بود که برای صادرات انجام شد.

کاویانی ادامه داد: روش‌های صادراتی متنوعی در این سال‌ها در دستور کار ما بوده است. اولین راه صادرات، یافتن نمایندگی در سایر کشورها بود که با حضور در نمایشگاه های بین المللی به آن دست یافتیم و صادراتی هم به کشورهایی مانند هند، ترکیه و اندونزی انجام شد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره راه‌های دیگر صادرات گفت: راه‌اندازی خط تولید در کشور مقصد و تولید با همکاری آن‌ها راه دیگری بود که برای صادرات تجیهزات پزشکی انجام دادیم. به این صورت که سرمایه‌گذاری مالی و تعیین بستری برای فعالیت از سوی همکار خارجی رخ می‌دهد و شما به عنوان شرکت صاحب فناوری، محصول را به‌صورت نیمه‌ساخت (CKD or SKD) تولید کرده با نام برندی دیگر در بازار کشور مقصد به فروش می‌رسانید. این روش در کشورهایی مانند بلاروس انجام شد و در کشور عراق نیز به تازگی آغاز شده است.

وی افزود: در طول سال‌های فعالیت، از کشورهای مختلف مانند ترکیه، سوریه، هند، اوکراین، مکزیک و بلاروس، مشتریان دستگاه جراحی الکتریکی این شرکت بوده اند و با روش‌های مختلف صادراتی، سعی در معرفی برند ایرانی در بازارهای جهانی داشتیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته