توسعه فناوریهای فرهنگی و نرم در سطح مدارس غیردولتی
این توافق نامه با هدف استفاده از ظرفیتهای طرفین بهمنظور توسعه فناوریهای فرهنگی و نرم در راستای دستیابی به اهداف سند چشمانداز، سند ملی توسعه فناوریهای فرهنگی و نرم و ارتقای جایگاه تعلیم و تربیت کشور و توجه به رشد کیفی برنامههای آموزشی و پژوهشی و جدیت لازم برای اجرایی سازی سند تحول بنیادین، هم افزایی در ایجاد کارگروههای آموزشی در مدارس غیردولتی جهت برگزاری رویدادهای هدفمند پژوهشی و خلاقانه،برگزاری رویدادها جهت شناسایی، ارتقا، حمایت و انتشار ایده ها و کمک به توسعه مهارتی مدارس خلاق، برگزاری دورههای توانمندسازی ویژه دانشآموزان، مربیان و کادر اداری مراکز در قالب پودمان و دورههای فشرده متناسب با مشاغل با بهره برداری از ظرفیت زیست بوم صنایع خلاق و دانش بنیان حوزه فناوری های فرهنگی و نرم و همکاری در شناسایی استعدادهای برتر نوجوانان از طریق برگزاری رویدادها و جشنوارهها با محوریت زیست بوم صنایع خلاق و دانش بنیان حوزه فناوری های فرهنگی و نرم امضا شد.
احصای نیازهای آموزشی و انجام نیازسنجی در حوزه فناوریهای خلاق، تدوین و یا بازنگری استاندارد، برنامهریزی برای اجرای دورههای آموزشی مربوطه در راستای نیازهای اعلام شده به سازمان و همکاری در اولویتبندی آنها در قالب برنامههای سند تحول بنیادی و اقدامات سند ملی توسعه فناوریهای فرهنگی و نرم، معرفی نیروی انسانی متخصص و صاحبتجربه در حوزه فناوریهای نرم و صنایع خلاق جهت همکاری و عضویت در کمیتههای تخصصی تدوین و بازنگری استانداردها، اجرای دورههای آموزشی و آزمون بر اساس دستورالعملها و قوانین آموزشی و پژوهشی سازمان، معرفی ظرفیتهای سازمان در قالب تفاهم نامه به شرکتهای حوزه فناوریهای نرم و صنایع خلاق و همکاری در برگزاری مسابقات ملی و بینالمللی مهارت در حوزه فناوریهای آموزشی، پرورشی، پژوهشی و صنایع خلاق از جمله محورهای همکاری ستاد توسعه فناوریهای فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری است.
مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوریهای فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاستجمهوری در این مراسم، اظهار کرد: معاونت علمی در سالهای گذشته در مقابل آموزش و پرورش وظیفهای را برای خود دیده است و آن هم توسعه و ترویج فناوری بوده است. با شکلگیری اکوسیستم دانشبنیان در کشور ظرفیت بهتری ایجاد شده است و وظیفه داریم آن را به ظرفیت آموزش و پرورش متصل کنیم.
حسنلو بیان کرد: در دو سه سال اخیر ظرفیت خوبی در کشور شکل گرفته و یکی از آنها شرکتهای خلاق و خانههای خلاق بوده است. این دو ظرفیت به حد سرریز رسیده است و ما حس کردیم که میتواند به آموزش و پرورش وارد شود. دغدغهمندترین اکوسیستم، اکوسیستم یادگیری است. این نیاز در آموزش و پرورش وجود دارد و در این بخش میتوانیم سرریز فناوری را شاهد باشیم.
انتهای پیام/