پلتفرم هوشمند سامانه یکپارچه ارائه خدمات آنلاین بیمه طراحی شد
مهدی محمدی، بنیانگذار تیم دانشبنیان مستقر در کارخانه نوآوری آمپر در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابتدا توضیحاتی درباره فعالیتهای تخصصی این شرکت در حوزه صنعت بیمه ارائه کرد و گفت: محصول شاخص این شرکت که مزیت فناورانه و دانشبنیان دارد، پلتفرم هوشمند سامانه یکپارچه ارائه خدمات بیمه در سراسر کشور است.
وی به خدماتی که توسط این پلتفرم هوشمند به شرکتهای بیمه ارائه میشود، اشاره کرد و گفت: توسط این پلتفرم هوشمند، در چند حوزه زیرساختها، اپلیکیشن فروش، خدمات ارزشافزوده، سامانههای مالی و حسابداری به شرکتهای بیمه، خدمترسانی میشود.
بنیانگذار این پلتفرم دانشبنیان در صنعت بیمه درخصوص مزیت فناورانه و هدف اصلی از طراحی این محصول گفت: هدف اصلی از طراحی این محصول، توسعه بازوی فناوری در شبکه فروش بیمه کشور و هوشمندسازی کسب و کارها در خدماترسانی آنلاین بیمه است.
وی افزود: مزیت اصلی این پلتفرم، قابلیت متصلبودن شبکه فروش آنلاین نمایندگی به شرکت اصلی بیمه است و همچنین تمام دادههایی که در این سامانه، وارد و یا جابهجا میشوند، روی یک دیتا سرور امن، ذخیره هستند.
محمدی با اشاره به چالشهای موجود در صنعت بیمه برای فرآیند فروش نمایندگیهای بیمه در کشور گفت: از آنجایی که محصول بیمه، یک محصول B۲B و B۲C است، اغلب شرکتهای بیمه یک سامانه واحد آنلاین برای خدمتسانی به مشتری، ندارند. البته این مشکل بیشتر به وضعیت قانونگذاری و رگولاتوری، بازمیگردد و نمیتوان فقط به شرکتهای بیمه، ایراد گرفت.
بنیانگذار این محصول دانشبنیان به احساس نیازی که از سوی تیم برای طراحی چنین پلتفرمی وجود داشت اشاره کرد و گفت: محصول بیمه، نیاز به فرآیند فروش، مارکتینگ و بازاریابی دارد؛ بنابراین نیاز بود تا چنین محصولی برای یکپارچه کردن خدمات فروش، طراحی شود.
وی ادامه داد: پلتفرم طراحیشده، نمایندهمحور است و شرکتهای بیمه در آن نقش کمتری دارند.
محمدی، درباره تعداد شرکت بیمههایی که از این پلتفرم استفاده کردهاند، تصریح کرد: تاکنون حدود ۷ نماینده شرکت بیمه در کشور در این پلتفرم حساب کاربری باز کردهاند و از آن برای خدماترسانی الکترونیک خود، استفاده میکنند.
انتهای پیام/