دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ژانویه سال آینده میلادی اجرا می‌شود؛

سومین مأموریت خصوصی ناسا در مدار زمین

سومین مأموریت خصوصی ناسا در مدار زمین
ناسا سومین مأموریت نجومی خصوصی خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی را به شرکت‌های فضایی اکسیوم اسپیس و اسپیس ایکس سپرده است. 
کد خبر : 884948

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، ناسا اعلام کرد که شرکت‌های اکسیوم اسپیس و اسپیس‌ایکس در ژانویه سال آینده میلادی سومین مأموریت خصوصی فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی را اجرایی می‌کنند.

خدمه آکسیوم۳، «مایکل لوپز الگریا» فرمانده، «والتر ویلادی» از ایتالیا خلبان و «آلپر گزراوچی» از ترکیه و «مارکوس وانت» از سوئد متخصصان مأموریت هستند که در ژانویه ۲۰۲۴ بر فراز موشک «فالکون ۹» و در کپسول «دراگون» شرکت اسپیس‌ایکس به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر می‌کنند.

این مأموریت از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا انجام می‌شود. 

به گفته ناسا، در طول این مأموریت، خدمه بیش از ۳۰ آزمایش تحقیقاتی را که با همکاری سازمان‌های سراسر جهان توسعه داده شده‌اند، انجام می‌دهند؛ در واقع خدمه اکسیوم۳ پس از رسیدن به مقصد، ۱۴ روز به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل خواهند بود و از شرایط ریزگرانش مدار پایین زمین برای انجام آزمایش‌ها و بررسی فناوری در طیف گسترده‌ای از رشته‌های علمی، از جمله سلامت انسان، پزشکی، زیست‌شناسی سلولی، مواد و حتی غذاشناسی استفاده خواهند کرد.

هدف ناسا ایجاد یک بازار تجاری پر قدرت در مدار پایین زمین است و به همین دلیل سومین ماموریت نجومی خصوصی خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی را به شرکت‌های فضایی اکسیوم اسپیس و اسپیس ایکس سپرده است. 

اعضای تیم حاضر در سفر فضایی می‌توانند از تجربه چاشنی‌های مختلفی مانند دیدن مناظر زمین از فضا، انجام آزمایش در شرایط جو و انجام مراسم‌های خاص در فضا لذت ببرند.

این سفر نشان دهنده تلاش آمریکا در جهت توسعه صنعت فضایی خصوصی و همچنین افزایش آگاهی عمومی از فضا و تحقیقات فضایی است.

یکی از موضوعات کلیدی مأموریت‌های قبلی اکسیوم یعنی پروژه‌های تجاری اکسیوم۱ و اکسیوم۲، ارتقا دادن درک ما پیرامون سلامت انسان در فضا بوده است. با ماموریت اکسیوم۳، این تلاش قرار است ادامه یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته