دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عملیات پرتاب فضاپیمای مرموز آمریکایی لغو شد

عملیات پرتاب فضاپیمای مرموز آمریکایی لغو شد
شرکت فضایی اسپیس ایکس تنها ۲۵ دقیقه قبل از اجرای عملیات پرتاب هواپیمای فضایی آمریکا این عملیات را لغو کرد.
کد خبر : 884661

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، شرکت فضایی اسپیس ایکس تنها ۲۵ دقیقه قبل از اجرای عملیات پرتاب هواپیمای فضایی آمریکا این عملیات را لغو کرد.

این فضاپیما قرار بود یکشنبه شب از «کیپ کاناورال» فلوریدا پرتاب شود، اما پرتاب آن به علت طوفان شدید به تأخیر افتاد.  پرتاب این فضاپیما که برای دوشنبه شب برنامه‌ریزی شده بود، به دلیل طوفان بار دیگر و دست‌کم به مدت ۲۴ ساعت به تعویق افتاد.  

هواپیمای فضایی «ایکس-۳۷ بی» در طول شش مأموریت اول خود، در مجموع ۳۷۷۴ روز را در فضا سپری کرد که آخرین مأموریت آن در مدار، طولانی‌مدت‌ترین مأموریت آن در میان شش مأموریت با ۹۰۸ روز بود. برای پنج مورد از این پروازها، این هواپیما قبل از ادامه مسیر در مدار با نیروی خود، بر فراز موشک‌های اطلس وی به فضا پرتاب شد و در ششمین پرواز از یکی از موشک‌های فالکون ۹ اسپیس ایکس استفاده کرد.

مأموریت نظامی مذکور به طور گسترده‌ای در اعمال تهدید‌های فضایی مرتبط با سیستم‌ها، ماهواره‌ها و سایر زیرساخت‌های فضایی تمرکز دارد.

نیروی فضایی ایالات متحده معمولاً ابعاد طبقه‌بندی‌شده مأموریت این هواپیمای فضایی را فاش نمی‌کند: به این ترتیب، اطلاعات کمی در مورد انواع فعالیت‌هایی که وسیله نقلیه رباتیک در مدار انجام می‌شود، وجود دارد و به دلیل ماهیت مرموز فعالیت‌هایش در مدار پایین زمین قرار می‌گیرد.

عملیات پرواز این فضاپیما حدود ۲۵ دقیقه قبل از شروع، در حالی که موشک آماده پرتاب از مرکز فضایی کندی ناسا در کیپ کاناورال فلوریدا بود، متوقف شد.

شرکت اسپیس‌ایکس در پیامی که در پلتفرم رسانه اجتماعی ایکس منتشر شد، دلیل تعویق عملیات را بروز یک مشکل اعلام کرد و نوشت، موشک و محموله سالم هستند.

این شرکت فضایی از ارائه توضیحات بیشتر خودداری کرده و اشاره دقیق نکرده که چه زمانی دوباره عملیات پرتاب هواپیمای آمریکایی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته