دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی مطرح کرد؛

صادرات یک میلیارد دلاری شرکت‌های دانش‌بنیان

صادرات یک میلیارد دلاری شرکت‌های دانش‌بنیان
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: تاکنون صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان ۱ میلیارد دلار ارزیابی شده، اما قصد معنادار صادرات این شرکت‌ها را داریم.
کد خبر : 884598

به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری آنا، سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در رویداد تبادل فناوری در حوزه ساختمان و حمل و نقل که امروز در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، درباره اکوسیستم نوآوری این صندوق گفت: در این اکوسیستم بیش از ۹۴۰۰ شرکت در ۸ حوزه فعال هستند. میزان فروش این شرکت‌ها ۴۳۵ میلیارد تومان است. همچنین ۲۶۶ هزار نفر نیز در این شرکت‌ها فعالیت دارند.

وی افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی علاوه بر خدمات مالی، با سرمایه ۳ هزار میلیارد تومان، ۷۸ خدمت مختلفی از جمله تسهیلات، ضمانت نامه، ابزار‌های بورس و ... به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌دهد. 

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: هدف اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی، افزایش سهم اقتصاد دانش بنیان است. قصد داریم در برنامه توسعه‌ای مان سهم اقتصاد این شرکت‌ها از اقتصاد کشور را افزایش دهیم.

ملکی فر خاطرنشان کرد: صادرات این شرکت‌ها ۱ میلیارد دلار ارزیابی شده است، اما قصد معنادار صادرات شرکت‌های خلاق، استارتاپ‌ها را داریم.

وی یادآورشد: تاکنون ۴۲ رویداد مختلف در حوزه‌های مختلف هوایی، معدن و... برگزار کرده ایم که ۵ همت تفاهم نامه امضا شده است. این رویداد نیز فضای برای گفتگو طرفین ایجاد کرده است.

وی گفت: در این رویداد نیز شرکت دانش بنیان در ۵ حوزه ساختمان، حمل و نقل، ریلی، هوایی و دریایی شرکت کرده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته