دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عرضه کنتور الکترومغناطیس هوشمند در نمایشگاه هفته پژوهش

عرضه کنتور الکترومغناطیس هوشمند در نمایشگاه هفته پژوهش
کنتور الکترومغناطیس هوشمند در‌ حوزه صنعت کشاورزی، توسط یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران طراحی و تولید شد.
کد خبر : 884568

محمدعارف، کارشناس یک شرکت دانش‌بنیان فعال صنعت کشاورزی و آب که محصولات دانش‌بنیان این شرکت را در بیست‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار به نمایش گذاشته در گفت‌وگویی با خبرنگار علم و فناوری آنا، گفت: شاخص‌ترین محصول این شرکت، کنتور الکترومغناطیس هوشمند است که بیشتر برای صنعت کشاورزی کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه تجهیزات و فناوری به‌کاربرده شده در این دستگاه از صفر تاصد تولید متخصصان داخلی است،  درباره فناوری شاخص به‌کار رفته در این کنتور هوشمند که آن را متمایز می‌کند، توضیح داد: سنسور‌های الکترومغناطیسی، فناوری به‌کار رفته در این محصول است که آن را متمایز می‌کند، سنسور‌هایی که قابلیت اندازه‌گیری دقیق ولتاژ را دارند. 

کارشناس این شرکت دانش‌بنیان درباره نحوه عملکرد محصول گفت: اساس کار این محصول میدان مغناطیسی است، به‌این ترتیب که یک میدان مغناطیسی که با سیاری که حداقل رسانایی را دارد، ایجاد می‌شود. 

عرضه کنتور الکترو مغناطیس هوشمند در نمایشگاه هفته پژوهش

وی‌ ادامه داد: سپس، ذرات مثبت و منفی از هم جدا می‌شود و طبق قانون فارادی (القای میدان الکترومغناطیسی) ولتاژ اندازه‌گیری شده و در نهایت سرعت عبور آب به‌دست می‌آید.

وی افزود: وب‌اپلیکیشن هوشمند قرائت دستگاه کنتور هم توسط تیم طراحی شده است که با نصب یک سیمکارت روی دستگاه کنتور هوشمند، همه اطلاعات برای کاربر روی سیستم منتقل می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته