دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تبدیل خودرو‌های معمولی به برقی در عرض یک روز با فناوری

تبدیل خودرو‌های معمولی به برقی در عرض یک روز با فناوری
یک استارت‌آپ آلمانی موفق به استفاده از روش جایگزینی باتری در ۴۲ مدل خودرو شد تا آن‌ها را در عرض یک روز به خودروی برقی تبدیل کند.
کد خبر : 884112

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از یورونیوز، مانع اصلی بر سر راه رانندگانی که طرفدار انتخاب‌های دوستدار محیط زیست هستند و قصد دارند خودرو‌های برقی بخرند، هزینه بالای این خودروهاست. حالا استارت‌آپ ای-ریولت (e-Revolt) با تغییر باتری می‌تواند هزینه این تصمیم را پایین بیاورد و و زمان انتظار مشتری را به کمتر از هشت ساعت کاهش دهد.

تبدیل خودرو‌های پرمصرف سوخت فسیلی به خودرو‌های برقی، مفهوم جدیدی نیست و با طرح استارت‌آپ ای-ریولت حتی خودرو‌های قدیمی نیز قابل نوسازی مجدد برای سازگاری با محیط زیست هستند. 

تیمو والدن (Timo Walden)، مدیر پروژه ای-ولت و یکی از اولین سرمایه‌گذاران این شرکت، توضیح داد: «ما موتور احتراقی خودرو‌ها را بیرون می‌آوریم و موتور جدید را در قاب موتور قدیمی قرار می‌دهیم و اجزای آن را تعویض می‌کنیم و سپس خودرو را به طور کامل دیجیتالی می‌کنیم.»

هزینه تبدیل خودرو‌های معمولی به خودرو‌های برقی به روش استارت‌آپ ای-ولت بین ۱۲ تا ۱۵ هزار یورو برآورد شده که برای بسیاری از شهروندان اروپایی مقرون به‌صرفه است. 

رولف بلینگ (Rolf Behling) مدیرعامل و سرپرست فنی ای- ریولت به یورونیوز گفت: «ما برای به ثمر رساندن این طرح هزینه و زمان زیادی صرف کرده‌ایم و برای سرعت بخشیدن به آن باید حجم کار و سفارش‌ها افزایش یابد.»

این استارت‌آپ آلمانی تا کنون با ۴۲ خودروساز بزرگ از جمله فولکس واگن، گلف، و آئودی مذاکره کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب