دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با یک سوم قیمت نمونه‌های خارجی؛

دستگاه غبارسنج دودکش بومی‌سازی شد

دستگاه غبارسنج دودکش بومی‌سازی شد
محققان یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی، موفق به تولید دستگاه غبارسنج دودکش با یک‌سوم قیمت نمونه‌های خارجی شدند.
کد خبر : 883344

به‌ گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن حمیدی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان، درباره محصول تولیدی این شرکت و کاربرد آن‌ گفت: محصول دانش‌بنیان این شرکت، غبارسنج دودکش است که تمام صنایع باید هر سه ماه یک بار در این مورد به محیط زیست خود اظهاری کنند که درصورت اثبات تخلف، جریمه‌های سنگینی نیز دارد.

وی با بیان اینکه این دستگاه باید با دقت بسیار زیادی ساخته شده تا در حق هیچ صنعتی اجحاف نشود، افزود:همه دستگاه‌هایی که در این زمینه تولید می‌شدند، وارداتی بودند و ما تلاش کردیم یک دستگاه باکیفیت تولید کنیم که علاوه‌ بر کیفیت لازم، طبق استانداردهای دستگاه‌های خارجی ساخته شود و با یک سوم قیمت نمونه خارجی قابل ارائه باشد تا دیگر نیازی به واردات دستگاه‌های خارجی نباشد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان اضافه کرد: مسئله دیگر این است که دستگاه باید با تمام صنایع ایرانی سازگار باشد، زیرا بعضی از دستگاه‌های خارجی با بعضی صنایع ایرانی سازگاری ندارند و این خود یک مشکل بزرگ به حساب می‌آمد؛ مثلا وقتی سرعت خیلی بالا می‌رفت، مسئله حل نمی‌شد و مشکلات جدیدی به وجود می‌آمد که برای دستگاه‌های خارجی قابل اندازه‌گیری نبود.

وی ادامه داد: به همین جهت دستگاهی تولید کردیم که منطبق با صنایع داخلی ایران بوده، تمام استانداردهای محصول را پاس کند و قیمت آن یک سوم یا یک چهارم دستگاه های خارجی باشد.

حمیدی تصریح کرد: بهترین دستاوردی که می‌توانم به آن اشاره کنم این است که باور و اعتقاد عمیق به این که «ما می‌توانیم» در مجموعه ما کاملاً محقق شده است. ما موفق شدیم در مجموعه خود محصولی با تکنولوژی‌ پیچیده پیاده کنیم و علاوه‌بر حل معضلات جامعه، این باور را نیز به همکاران منتقل کردیم که «می‌توانیم» امیدواریم علاوه‌بر این محصول بتوانیم محصولات دیگری را نیز در آینده‌ای نزدیک ساخته و این ساختار را همچنان تقویت کنیم.

وی درخصوص حجم اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم شرکت  گفت: اکنون یک بخش درون‌سپاری مانند برنامه‌نویسی و طراحی‌های مکانیکال و یک بخش برون‌سپاری داریم که در بخش دوم حدود ۶۰ نفر برای همین محصول «غبارسنج» درگیر هستند و در خود شرکت نیز به شکل مستقیم پنج نفر مشغول به کار هستند. برون‌سپاری شامل کارگاه‌ها و شرکت‌های دیگری می‌شود تا با همکاری آن‌ها بتوانیم محصول نهایی خود را تولید کنیم.

حمیدی گفت: تاکنون حمایت‌هایی از شرکت ما صورت گرفته است. یکی حمایت آموزشی بوده که متعاقب آن کلاس‌ها و دوره‌های آنلاین تشکیل شده و پرسنل ما از آن استفاده می‌کنند و در بخش‌های بومی، تولید و خدمات پس از فروش باعث افزایش دانش آن‌ها می‌شود. بخش دوم نیز شامل خدمات مشاوره‌ای و مالی بوده که درخواست تسهیلات هم یکی از مهم‌ترین حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته