دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

طراحی یک ربات انسان‌نمای چهاروجهی با قابلیت پرتاب به فضا

طراحی یک ربات انسان‌نمای چهاروجهی با قابلیت پرتاب به فضا
ربات سوییسی چهارچرخ یک پروژه تحقیقاتی است و با داشتن قابلیت تغییر شکل قابل توجه می‌تواند شرایط مناسبی برای پرتاب شدن به فضا را داشته باشد.
کد خبر : 883280

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از نیواطلس، ربات سوئیسی آنیمال (ANYmal) هیولایی قابل توجه است که می‌تواند به صورت چهارپای چرخ دار حرکت کند یا روی پا‌های عقبی خود بایستد و از چرخ‌های جلویی خود به عنوان دست استفاده کند.

اکنون، این شرکت در حال یادگیری انجام کارهای مفید به خنده دارترین شکل ممکن است. معماری اسن ماشین در اینجا به نوبه خود بسیار فوق العاده است.

آنیمال یک نام عالی برای این کار است. شبیه به یک سگ رباتی در حالت چهارپا  البته سگی با پا‌های نسبتا ول دار و همچنین گنجاندن عجیب چرخ‌ها  به نظر می‌رسد.

اما این کار باعث حرکت بسیار کارآمد در طیف وسیعی از سطوح یکنواخت و ناهموار، از جمله پله‌ها می‌شود. چرا وقتی می‌توانی غلت بزنی، راه بروی و در واقع چرا وقتی می‌توانی راحت‌تر روی چهار پا راه بروی، انرژی را برای تعادل دوپا هدر می‌دهی؟

اما همانطور که شرکت‌های ربات انسان محور اشاره می‌کنند، بسیاری از وظایفی که می‌خواهیم ربات‌ها بر عهده بگیرند، در حال حاضر به شکل انسان طراحی شده اند؛ و زمانی که باید بیشتر شبیه به یک انسان عمل کند، آنیمال به سادگی چمباتمه می‌زند و می‌ایستد و از چرخ‌های موتوری خود برای تعادل خود استفاده می‌کند. 

ایستادن پا‌های جلویی را آزاد می‌گذارد تا به عنوان بازو‌ها عمل کنند؛ و در حالی که داشتن مجموعه‌ای از دست‌ها که می‌توانند برای دستکاری در حالت انسان نما تا شوند کاملا امکان پذیر خواهد بود، تیم سوئیسی مایل یک شرکت اسپین آف ETH زوریخ تصمیم گرفته است تا ببیند که این ربات تا چه حد می‌تواند با استفاده از چیزی جز چرخ‌های قدرتمند خود به عنوان دست کار کند.

یکی از ابتدایی‌ترین این کارها فشار دادن دکمه‌های آسانسور بود که به خودی خود زمانی که دقت مورد نیاز را در مقابل ابزار نسبتا کند یک چرخ با قطر ۸ تا ۱۰ اینچ (۲۰ تا ۲۵ سانتی متر) در نظر بگیرید، بسیار قابل توجه است.

در رویکرد جدید به ربات یک وظیفه داده می‌شود، تنها زمانی پاداش داده می‌شود که کار را کامل کند، و تشویق می‌شود که آیتم‌های مرتبط با هدف را در محیط خود کشف و بازی کند، به طور موثر به او گفته می‌شود که فقط به آنجا برود و همه چیز را برای خود مشخص کند.

بنابراین هیچ کس نباید به آنجا برود و کار خسته کننده طراحی طرح‌های پاداش پیچیده را انجام دهد تا ربات را به سمت هدف خود هدایت کند؛ و نیازی نیست که کسی آنجا بنشیند و این کار را صد بار تکرار کند تا ربات بتواند تماشا کند و یاد بگیرد.

شما فقط باید چند متغیر کلیدی را تنظیم کنید و به اشیائی که می‌توانند برای کار مهم باشند اشاره کنید و هدف نهایی خود را به ربات بدهید.

در این مرحله، آنیمال بیشتر یک پروژه تحقیقاتی است تا هر چیز دیگری. اما سوییس می‌تواند به سمت تجاری سازی آن حرکت کند و این قابلیت تغییر شکل قابل توجه می‌تواند یک تغییر دهنده واقعی بازی باشد و مزایای یک فرم انسان نما را با حرکت فشرده و کارآمد یک چهارپای چرخ دار ترکیب کند. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته