دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1395 - 13:10
سید طه هاشمی در گفت و گو با آنا خبر داد

استقبال از سامانه کانون‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی/ تشکیل شورای هماهنگی استانی کانون‌های دانشجویی

دکتر سید طه هاشمی، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از تشکیل شورای هماهنگی استانی کانون‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال ثبت اطلاعات کانون‌های 110 واحد دانشگاهی در سامانه مربوط خبر داد.
کد خبر : 88319

سیدطه هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه آنا گفت: «سامانه اینترنتی کانون‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی راه اندازی شده است.»


او افزود: «این سامانه به نشانی https://kanoonha.farhangi.iau.ir برای سازماندهی اعضای کانون‌های فرهنگی و اجتماعی و ارج نهادن به فعالان فرهنگی در دانشگاه‌ها راه‌اندازی شده است.»


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد که سامانه جدید در دو زمینه کانون فرهنگی، اجتماعی،‌ هنری، ادبی، دینی و مذهبی (ویژه دانشجویان) و همچنین کانون خانه و دانشگاه فعال خواهد بود.


هاشمی گفت: «در سامانه کانون‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، همه اطلاعات مربوط به کانون‌های دانشجویی و خانه و دانشگاه که دارای مجوز هستند، تجمیع و در این باره، بانک اطلاعاتی تشکیل می‌شود.»


عضو هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد در صورتی که مشخصات دانشجویان در سامانه مورد نظر از سوی دانشگاه ثبت و تکمیل شود، مزایای ویژه مطابق با آیین‌نامه حمایت از کانون‌های فرهنگی به آن‌ها تعلق می‌گیرد.


او از همکاری مراکز و واحدهای دانشگاهی برای معرفی کاربران، ادمین واحد و ناظر، با اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ابراز خرسندی کرد و این مساله را باعث آغاز فعالیت سامانه در کوتاه‌ترین زمان ممکن دانست.


هاشمی به کاربرد سامانه کانون‌های فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: «این سامانه علاوه بر ارائه گزارش آخرین اطلاعات مربوط به کانون‌ها، محلی برای گفت‌وگو، اطلاع‌رسانی و انعکاس تولیدات و محصولات کانون‌هاست. شناسایی کانون‌های هم‌موضوع و برگزاری مجمع‌های تخصصی نیز از دیگر اهداف راه‌اندازی این سامانه است.»


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین از برگزاری همایش اعضای شورای مرکزی کانون خانه و دانشگاه واحدهای جامع در شهریور 95 در واحد نجف‌آباد و ابلاغ آیین‌نامه تشکیل شورای هماهنگی کانون‌های دانشجویی در استان‌ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد جشنواره کانون‌های دانشجویی، اوایل سال 96 برگزار شود.


او به ابلاغ شیوه‌نامه تشکیل شورای هماهنگی کانون‌های دانشجویی استان‌ها اشاره کرد و گفت: «ضروری است همه دست‌اندرکاران فرهنگی و دبیران کانون‌های دانشجویی، شیوه‌نامه مربوط را مطالعه و در اولین فرصت اجرایی کنند.»


هاشمی همچنین نظارت مسوولان حوزه دانشجویی و فرهنگی واحدها و مراکز بر ثبت کانون‌های دانشجویی و کانون خانه و دانشگاه در سامانه مدیریت کانون‌ها را خواستار شد و گفت: «طبق این شیوه‌نامه، مرجع پیگیری مطالبات کانون‌های دانشجویی در استان‌ها خود دانشجویان هستند».


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته