دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
توسط متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان؛

نانوفیلتر شیرابه ایرانی طراحی و تولید شد

نانوفیلتر شیرابه ایرانی طراحی و تولید شد
محققان یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید و توسعه نانوفیلتر شیرابه شدند.
کد خبر : 882870

به‌ گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سینا مالکی، بنیان‌گذار محصول دانش‌بنیان در حوزه شیرآبه‌های صنعتی، درباره روند تاسیس و نوع فعالیت مجموعه متبوعش گفت: سال ۱۳۹۲ با توجه به تجارب قبلی در دانشگاه صنعتی شریف، این مجموعه  را با محوریت فعالیت‌های غشایی بنیان کرده و بعد از یک سال توانستیم به عنوان شرکت دانش‌بنیان نوپا ثبت شویم. همکاری‌های شرکت با واحدهای پتروشیمی از سال 1394 آغاز و در همان سال قراردادی را در زمینه تصفیه شیرآبه تهران منعقد کردیم که به اصلاح سیستم‌های غشایی موجود منجر شد.

وی اضافه کرد: پیرو همین فعالیت‌ها شرکت در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ خط تولید نانوفیلترهای خود را تأسیس و همکاری‌های گسترده‌ای را با شرکت‌های زباله‌سوز و تصفیه شیرآبه شروع کرد. در ادامه در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ احداث  تصفیه خانه‌های نوشهر، ساری و تهران ۲ را به دست گرفتیم و در حال حاضر نیز با شرکت‌های پرستینگ موادغذایی، جداسازی لاکتوز و فسفاتیدیل همکاری داریم و فعالیت با شرکت‌های دارویی را هم شروع کرده‌ایم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره مشابه‌های محصول، افزود: اگرچه شرکت‌های مشابه وجود دارند اما نوع فعالیت ما را انجام نمی‌دهند، در واقع چیزی که ما را متمایز می‌کند، این است که آن‌ها عمدتاً یک بخش دانشگاهی دارند که ممکن است بالای ۸۰ درصد مدیریت و فعالیت‌های آن شرکت در حوزه همان دانشگاه‌ها تعریف شود، اما شرکت ما در همین حجم فعالیت در حوزه‌های صنعتی و به‌طور مستقیم با خود کارخانه‌ها در ارتباط است و معضلات آن‌ها را با دانشی که کسب کرده، رفع می‌کند.

وی ادامه داد: در واقع در مدت فعالیت خود شرکتی را ندیدم که معادل ما محصول مشابهی را به مشتریان عرضه کرده باشد، البته برخی محصولات مانند دستگاه اسمز معکوس و شیرین‌کننده‌های آب هستند که در بعضی مجموعه‌ها تولید می‌شوند، اما اینکه بتوانند فعالیت جداسازی پروتسینگ یا تصفیه فاضلاب‌های صنعتی و پیچیده را با غشا انجام دهند، ندیده‌ام.

مالکی تصریح کرد: پیمودن این مسیر قریب به ۱۰ سال زمان برده و به صورت یکباره‌ نبوده است. ما در ابتدا بر روی تولید ممبران‌ها تمرکز و بعد به سمت ممبران‌های تخصصی سوق پیدا کردیم و در حال حاضر نیز خدمات‌رسانی به کارخانه های بزرگ را انجام می‌دهیم.

این فعال حوزه فناوری درباره‌ مهم‌ترین دستاوردهای مجموعه خود گفت: جلب اعتماد شرکت‌های بزرگ مهمترین دستاورد ما است، کما اینکه با انعقاد برخی قراردادها توانستیم برای مثال برای شرکتی، فیلتری را تامین کنیم که معادل یکی از شرکت‌های بزرگ آمریکا است.محصول ما را با محصول یک شرکت آمریکایی تست کردند و به عنوان یک مصرف کننده که کاملاً بر اساس دیتاهای مهندسی پذیرش کالا می‌کند، آن را به تأیید رساندند. دستاورد بعدی ما افراد متخصصی هستند که در  این مجموعه فعالیت دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته