تأمین نیاز تجهیزات گرمایشی نیروگاهها توسط یک شرکت دانشبنیان
به گزارش خبرنگار علم و فناوری آنا، مرتضی حسینزاده مدیر تحقیق و توسعه یک شرکت دانشبنیان در بازدید اصحاب رسانه از این شرکت گفت: این شرکت تولیدکننده تجهیزات گرمایشی (بویلرهای بخار، بویلرهای آب گرم) مبدل ها، رکوپراتورها و تجهیزات نیروگاهها، سیستمهای نفت و گاز و سیستمهای استراتژیک کشور، صنایع فولادی، صنایع پایین دست مانند صنایع ساختمانی، بیمارستانها و ... است.
وی افزود: خوشبختانه این شرکت پلههای ترقی را بسیار خوب طی کرد و به جایی رسیده که در حال حاضر جزو برترین برندهای تولید محصولات گرمایشی در سطح کشور است.
حسین زاده با بیان اینکه تمامی استانداردهای مورد نیاز ایران اخذ کرده ایم، خاطر نشان کرد: محصولات این شرکت برای داخل و صادرات به کشورهای CIS (قزاقستان، ازبکستان و ...) و همسایه مانند عراق و افغانستان طراحی شده است.
مدیر تحقیق و توسعه شرکت این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه این شرکت دو دفتر در کشورهای دیگر دارد، افزود: به واسطه این دفاتر محصولات مان را به خارج از کشور صادر میکنیم. از نظر مالی یک پنجم فروش شرکت مربوط به صادرات است.
وی درباره وجه تمایز محصولات دانش بنیان شرکت با دیگر محصولات گفت: اولین بار سال ۹۴ محصول بویلر چگالشی را به عنوان محصول دانش بنیان معرفی کردیم که راندمان بالایی داشت.
مدیر تحقیق و توسعه شرکت این شرکت دانش بنیان اضافه کرد: راندمان بویلرهای معمولی ۸۴-۸۵ درصد است در حالی که بویلر چگالشی راندمان ۹۷، ۹۸ درصدی و در پایینترین حالت ۹۶ درصد دارد.
حسین زاده ادامه داد: محصول دیگر بویلر آب گرم است که با لولههای خاص باعث میشود راندمان بویلرهای معمولی بالا رود و ویژگی دیگر آن این است که وزن بویلر کاهش مییابد. به طور خلاصه اگر لازم باشد سه لوله انتقال حرارت را انجام دهد در طراحی جدید یک لوله این کار را میکند. در سطح مقطع لوله یکسری اتفاقاتی رخ داده که باعث شده همان کاری که در سه لوله میافتد با همان یک لوله انجام شود.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا مواد اولیه محصولات از داخل تامین میشود، گفت: ۹۰ درصد مواد اولیه در صورتی که داخل کشور باشد از داخل کشور تهیه و تامین میشود.
مدیر تحقیق و توسعه شرکت این شرکت دانش بنیان درباره تعداد محصولات گفت: دو دسته محصولات داریم؛ محصولات روتین و محصولات غیرروتین. محصولات روتین تمام بویلرها که در تمام دپارتمانهای ساختمانی (هتل ها، استخر ها، برجها و ...) دپارتمان صنعتی (صنایع کاغذسازی، قند، چاپ، لاستیک سازی و ...) دپارتمان استراتژیک (صنعت نفت و گاز و فولا، پتروشیمی) قابل فروش هستند؛ روتین ما در شش دسته بندی قرار میگیرد و هر دسته بندی، محصولات مخصوص خود را دارد.
به گفته مدیر تحقیق و توسعه شرکت، محصولات روتین این شرکت گاهی بر اساس نیاز مشتری بازتعریف میشوند.
به گزارش آنا، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، شرایط بازدید اصحاب رسانه از این شرکت را در مازندران فراهم آورد.
انتهای پیام/