دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نخستین پروژه پیشرفته زمین گرمایی گوگل عملیاتی شد

نخستین پروژه پیشرفته زمین گرمایی گوگل عملیاتی شد
گوگل اعلام کرده که نیروگاه زمین گرمایی پیشرفته خود، اکنون عملیاتی شده و به شبکه متصل است.
کد خبر : 881976

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از نیواطلس، گوگل اعلام کرده که نیروگاه زمین گرمایی پیشرفته خود در نوادا اکنون عملیاتی شده و به شبکه متصل است. پیشگام رویکردی است که وعده می‌دهد انرژی زمین گرمایی تمیز و همیشه روشن را در محدوده وسیع‌تری از مکان‌ها باز کند.

اکثر پروژه‌های زمین گرمایی نیاز به جست‌وجوی مناطقی دارند که سنگ‌های داغ با شکستگی و نفوذپذیری بالا به راحتی در دسترس باشند، کارخانه نوادا آزمایشی برای اثبات تکنیکی است که از صنعت نفت و گاز به عاریت گرفته شده است.

این شرکت با حفاری افقی در سنگ‌های عمیق این پروژه را انجام می‌دهد، سپس مایع تحت فشار را برای شکستن سنگ تزریق می‌کند و نوعی سنگ شکسته و نفوذپذیر را ایجاد می‌کند که برای برداشت انرژی گرمایی زمین گرمایی به آن نیاز است. پروژه نوادا از یک جفت لوله بلند و افقی در اعماق زمین استفاده می‌کند.

این تکنیک همچنین می‌تواند به بهره‌گیری بیشتر از یک منبع موجود کمک کند و یکی از بزرگ‌ترین خطرات انرژی زمین گرمایی را به شدت کاهش می‌دهد؛ خطر حفاری در منابع زیرزمینی و یافتن غیرقابل استفاده بودن آن‌ها.

نیروگاه نوادا ۳.۴ مگاوات انرژی ثابت تولید می‌کند و آب را از حفره‌های افقی ۳۲۵۰ فوتی حدود ۸ هزار فوت زیر سطح، در دمای تا ۱۹۱ درجه سانتی گراد بالا می‌برد.

گوگل در ابتدا این پروژه را راهی برای انجام دو کار می‌دید؛ پیشبرد پیشرفت خود به سمت هدف اعلام شده برای فعالیت بر روی انرژی پاک تا سال ۲۰۳۰ و ایجاد یک جهش تجاری. 

وزارت انرژی ایالات متحده تخمین می‌زند که زمین گرمایی می‌تواند گسترش یابد و تا سال ۲۰۵۰ تا ۱۲۰ گیگاوات انرژی پاک تولید کند. این رقم ۱۶ درصد از نیاز انرژی پیش‌بینی شده کشور است که به روشی راحت و مطمئن ارائه می‌شود. این روش به آب و هوا و چرخه‌های روزانه مانند باد و خورشید بستگی ندارد.

این تکنیک وعده می‌دهد که فرصت‌های بیشتری را برای این شکل ۲۴ ساعته و قابل اعتماد از قدرت سبز گوگل ایجاد کند و سپس شرکت‌های دیگری هم وجود دارند که با استفاده از فناوری پرتو ذرات مشتق شده از همجوشی برای حفر سوراخ‌های عمیق‌تر در تاریخ، انرژی زمین گرمایی را تقریباً از هر نقطه روی زمین در دسترس و مقرون به صرفه می‌سازند.

این یک زمان هیجان‌انگیز برای زمین گرمایی و در واقع، برای همه اشکال انرژی پاک است، زیرا جهان، فناوری‌های جدید و نوظهور را بسیج می‌کند تا عمل خود را پاک‌سازی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته