دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پرتاب آزمایشی موشک «آریان ۶» با موفقیت انجام شد

پرتاب آزمایشی موشک «آریان ۶» با موفقیت انجام شد
موشک جدید آریان ۶ سازمان فضایی اروپا آزمون پرتاب را با موفقیت پشت سر گذاشت.
کد خبر : 881048

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، موشک جدید آریان ۶ سازمان فضایی اروپا آزمون پرتاب را با موفقیت پشت سر گذاشت.

آریان ۶ یک موشک قدرتمند و نسل جدید است که توسط سازمان فضایی اروپا برای انجام مأموریت‌های فضایی مهم طراحی و ساخته شده است. این راکت در مقایسه با نوع قبلی، موشک آریان ۵، بهترین قابلیت‌ها در زمینه پرتاب سنگین‌ترین بار‌ها را ارائه می‌دهد.

این موشک یک وسیله نقلیه پرتابی است که توسط آریان‌گروپ تحت نظارت آژانس فضایی اروپا طراح و توسعه و ساخته شده است.

در آزمون پرتاب اخیر که توسط سازمان فضایی اروپا در مرکز فضایی کورو در گویان فرانسه برگزار شد، آریان ۶ موفق به تکمیل چند مرحله‌ای مانند پرتاب رکاب‌ها، جداسازی مراحل و نشستن کنترلی شد. این موشک به منظور اطمینان حاصل کردن از عملکرد صحیح در هر مرحله با بهره‌گیری از تمامی فناوری‌های خود مورد آزمایش و درنهایت پرتاب قرار گرفت. بخشی از تلاش‌ها برای رساندن موشک به سکوی پرتاب در سال آینده میلادی است.

یکی از قابلیت‌های مهم آریان ۶ این است که قادر به حمل بار‌های سنگین‌تر و با ابعاد بزرگتر است و با قدرت پویایی ۲ الی ۳ تن در حالت پرتاب به مدار قطبی و ۵ تن در حالت پرتاب به مدار معمولی، برای مأموریت‌هایی مانند ارسال انواع ماهواره‌ها، ایستگاه فضایی و حتی رساندن فضانوردان به مدار زمین کاربرد دارد.

آریان ۶ از چندین موتور اصلی بهره برده که در مراحل اولیه پرتاب استفاده می‌شود. این موتور‌ها قدرت و بازدهی بالایی دارند و قادر به چرخش و توقف در فضا و همچنین بازگشت به حالت قبل هستند. با استفاده از موتور‌های اصلی این موشک قادر به افزایش قدرت پرتاب و دستیابی به بالاترین مسافت‌های ممکن است.

آزمون موفق آریان ۶ نشان می‌دهد که این موشک آماده برای مأموریت‌های فضایی است و می‌تواند نیاز‌های مختلف اروپا در زمینه ارسال بار‌های سنگین به فضا را برآورده کند. این تکنولوژی جدید به امید ایجاد رقابت قوی‌تر در صنعت فضایی و به اروپا کمک می‌کند تا در حوزه فضایی مستقل و پیشرو باشد.

روسیه سال گذشته در واکنش به تحریم‌های غرب علیه اوکراین، استفاده اروپا از موشک‌های سایوز را ممنوع کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته