دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بازگشت احتمالی «سم آلتمن» با سرمایه‌گذاری جدید هوش مصنوعی

بازگشت احتمالی «سم آلتمن» با سرمایه‌گذاری جدید هوش مصنوعی
سم آلتمن مدیرعامل برکنار شده «اوپن‌ ای‌آی» درباره بازگشت احتمالی صحبت و سرمایه‌گذاری جدید هوش مصنوعی را بررسی می‌کند.
کد خبر : 880081

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز،‌ سم آلتمن مدیرعامل «اوپن ای‌آی» درباره بازگشت احتمالی صحبت و سرمایه‌گذاری جدید هوش مصنوعی را بررسی می‌کند.

یک منبع آگاه گفت: سم آلتمن، مدیرعامل برکنار شده «اوپن ای‌آی»، در حال مذاکره برای بازگشت احتمالی به شرکت حامی چت‌بات است؛ و در نظر دارد یک سرمایه‌گذاری جدید هوش مصنوعی (AI) را راه‌اندازی کند.

به گفته این فرد، آلتمن در حال صحبت با مدیران «اوپن ای‌آی» در مورد بهبود ساختار مدیریتی شرکت بود و با برخی از محققان اصلی «اوپن ای‌آی» در مورد چگونگی راه‌اندازی یک شرکت هوش مصنوعی جدید بحث می‌کرد هیئت مدیره در اقدامی غیرمنتظره او را اخراج کرد و دنیای فناوری را تکان داد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: احتمال بازگشت یا راه‌اندازی مجدد آلتمن که بسیاری آن را چهره هوش مصنوعی مولد می‌دانند، وجود دارد؛ اما این منبع اجازه صحبت کردن از طرف‌های درگیر را نداشت. «اوپن ای‌آی» و آلتمن به درخواست‌ها برای اظهارنظر پاسخ ندادند.

به گفته منابع دیگر، سرمایه‌گذاران در «اوپن ای‌آی»، ازجمله بزرگ‌ترین پشتیبان آن یعنی مایکروسافت، در حال بحث بر سر کنترل خسارت هستند، به‌طوری‌که احتمالاً هیئت مدیره را مجبور به بازگرداندن آلتمن به‌عنوان مدیرعامل کنند، چراکه از مهاجرت گسترده استعدادها بدون او می‌ترسند.

وند خوسلا ونچرز، یکی از حامیان اولیه اوپن ای‌آی، می‌خواهد آلتمن به «اوپن ای‌آی» بازگردد اما در آینده از او در هر کاری که انجام دهد حمایت خواهد کرد.

 

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته