دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کدام کشور‌ها در استفاده از چت جی‌پی‌تی پیشتاز هستند؟

کدام کشور‌ها در استفاده از چت جی‌پی‌تی پیشتاز هستند؟
چت‌ جی‌پی‌تی در مدت یکسال بر سر زبان‌ها افتاد و جست‌وجو‌های گوگل را به تسخیر خود درآورد.
کد خبر : 879836

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از فین‌بولد، پنجم نوامبر ۲۰۲۳ عبارت «چت جی‌پی‌تی» به اوج شهرت خود رسید و نسبت به تاریخ معرفی خود در اول ژانویه افزایش حیرت‌آور ۴۰۰ درصدی را نشان داد.

این افزایش بی‌سابقه نشان‌دهنده استقبال گسترده از این ابزار است و موقعیت آن را در جایگاه یک قدرت پیشرو در حوزه هوش مصنوعی محاوره‌ای برجسته می‌کند.

تفکیک جهانی این رکورد بر اساس کشورها، ما را به نتایج جالب‌تری می‌رساند: چین با امتیاز ۱۰۰ در استفاده از چت جی‌پی‌تی پیشتاز است و فیلیپین و نپال با اختلافی اندک در جایگاه دوم و سنگاپور و سریلانکا با امتیاز ۳۱ به طور مشترک در رده سوم هستند.

رشد برق‌آسای چت جی‌پی‌تی به عملکرد آن و نیز به مزیت مهم پیشگامی نسبت داده می‌شود. سرمایه‌گذاری استراتژیک مایکروسافت در اوپن ای‌آی در اوایل سال جاری میلادی و ادغام چت جی‌پی‌تی در محصولات مختلف غول‌های فناوری به ویژه بینگ (Bing)، این موقعیت درخشان را بیشتر تقویت کرد.

توانایی منحصربه‌فرد این ابزار برای درک و پاسخ به ورودی‌های مختلف انسانی، انجام وظایف مختلف از کدنویسی تا تولید محتوا به محبوبیت آن به ویژه در میان دانشجویان، افزوده است.

اوپن ای‌آی در طول سال گذشته به طور مداوم و با توجه به بازخورد‌ها و پیشنهادات کاربران، چت جی‌پی‌تی را توسعه داده و پیشرفت‌های قابل‌توجهی در معرفی سرویس اشتراک چت جی‌پی‌تی پلاس، ارتقای حافظه و توانایی ایجاد دستیار‌های هوش مصنوعی شخصی را رقم زده است. 

موفقیت چت جی‌پی‌تی انقلابی در اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی به پا کرده و راه را برای شرکت‌های مرتبط هموار کرده است. بنابر گزارش فین بولد، بازار هوش مصنوعی بین ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳ شاهد افزایش ۲.۸۶ تریلیون دلاری در ارزش بازار بوده است.

نمونه‌ای از این رشد به شرکت سازنده تراشه‌های انویدیا (Nvidia) تعلق دارد که ارزش بازار آن از مرز یک تریلیون دلار گذشت. 

موفقیت اوپن ای‌آی در بازار هوش مصنوعی به رقابت سایر شرکت‌های بزرگ فناوری برای انتشار نسخه‌های چت‌ربات‌های هوش مصنوعی محاوره‌ای منجر شد که بارد گوگل (Google’s Bard)، گروک (Grok) متعلق به ایلان ماسک و به تازگی الیمپوس آمازون (Olympus) نمونه‌های مهم آن هستند. 

با وجود سرکوب چت جی‌پی‌تی توسط دولت چین، تقاضا برای استفاده از آن در این کشور همچنان بالا است و کاربران چینی برای دسترسی به این ابزار هوشمند از فیلترشکن استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته