دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با انتشار توییت یهود ستیزانه ایلان ماسک؛

اپل و ‌‌«آی‌بی‌ام» ایکس را تحریم کردند

اپل و ‌‌«آی‌بی‌ام» ایکس را تحریم کردند
دو شرکت اپل و «آی‌بی‌ام» به دلیل رفتار‌های یهودستیزانه ایلان ماسک، قصد جلوگیری از انتشار تبلیغات خود در این پلتفرم را دارند.
کد خبر : 879796

اپل تصمیم به توقف تمام تبلیغات خود در شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق)، متعلق به ایلان ماسک، گرفته است. این تصمیم به دنبال حمایت ماسک از تئوری‌های یهود ستیزی و همچنین ایجاد درگیری میان سفیدپوستان گرفته شده است. ماسک با انتشار یک پست ضد یهودیت مورد هجوم قرار گرفت و باعث تقاضای ۱۶۴ خاخام یهودی برای متوقف کردن تبلیغات اپل و شرکت‌های دیگر از پلتفرم ایکس شد.

این تصمیم تنها توسط اپل گرفته نشده و «آی‌بی‌ام» (IBM) نیز قصد دارد تبلیغات خود را از این شبکه اجتماعی حذف کند. تصمیم «آی‌بی‌ام» و اپل به مقابله با محتوای ضدیهودیت نشان از فشار‌های افزایشی جمعیت یهودی بر روی گوگل و دیگر شرکت‌ها برای مقابله با شرکت‌های ضد یهود است.

ماسک، با انتشار پستی از نفرت علیه سفیدپوستان حمایت کرده بود که با نقد‌های گسترده‌ای از سوی مردم و از سوی کاخ سفید مواجه شد. در همین حال، مدیرعامل ایکس اظهار کرد که شرکتش به مبارزه با ضد یهودیت و تبعیض پایبند بوده و هیچ جایی برای این نوع محتوا در این شبکه وجود ندارد.

این تصمیمات ممکن است نشان دهنده حذف تبلیغات و در نهایت ضرر مالی سنگین در این شبکه باشند، چراکه شرکت‌هایی مانند  (Lions Gate Entertainment) نیز تصمیم به برداشت تبلیغات خود از ایکس یا همان توییتر گرفته‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته