متا قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا را به چالش کشید
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، متا روز چهارشنبه علیه طراحی «دروازه بان» برای پلتفرمهای پیامرسان و مارکتهای خود، اولین شرکت بزرگ فناوری که قوانین جدید اتحادیه اروپا برای تعیین بایدها و نبایدها برای سرویسهای آنلاین را به چالش کشید.
اتحادیه اروپا در ماه سپتامبر به عنوان بخشی از آخرین سرکوب خود علیه غولهای فناوری، ۲۲ سرویس دروازه بان را که توسط شش شرکت بزرگ فناوری جهان اداره میشوند، برای مواجهه با قوانین جدید تحت «قانون بازارهای دیجیتال» (DMA) انتخاب کرد.
فیس بوک، اینستاگرام، مارکتهای آنلاین و واتس آپ به عنوان دروازهبانهای تحت قانون بازارهای دیجیتال انتخاب شدند که برای ایجاد زمینه بازی بین شرکتهای بزرگ فناوری و رقبای کوچکتر طراحی شده بودند.
سخنگوی سازمان تنظیم مقررات گفت: این درخواست به دنبال شفاف سازی در مورد نکات خاص قانونی در خصوص تعیین تکلیف پیام رسانها و مارکت ها تحت نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.
ما به همکاری سازنده با کمیسیون اروپا ادامه خواهیم داد تا آماده پذیرش شویم.
این شرکت گفت : این طراحی فیسبوک، اینستاگرام و واتس اپ را به چالش نخواهد کشید.
به گفته این شرکت، مارکتها یک سرویس مصرف کننده به مصرف کننده است بنابراین نمیتواند در تعریف یک سرویس واسطه گری آنلاین قرار گیرد .
اپل، آلفابت گوگل، آمازون، متا و بایت دنس، تیک تاک به برنامههای شخص ثالث یا فروشگاههای اپلیکیشن در پلتفرمهای خود اجازه میدهند و تغییر از برنامههای پیش فرض به رقبا را برای کاربران آسانتر میکنند.
قانون گذاران آنتی تراست اتحادیه اروپا در حال بررسی این موضوع هستند که آیا مایکروسافت بینگ و آی مسیج اپل باید از قوانین جدید پیروی کنند یا خیر.
مایکروسافت و گوگل گفتهاند که قانون بازارهای دیجیتال را به چالش نخواهند کشید، در حالی که منابع انتظار دارند که تیک تاک چالش ایجاد کند.
انتهای پیام/