دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شامی زنجانی عنوان کرد؛

لزوم حفظ امنیت سایبری و حفاظت از داده‌ها در عصر دیجیتال

لزوم حفظ امنیت سایبری و حفاظت از داده‌ها در عصر دیجیتال
استاد دانشگاه تهران گفت: در عصر دیجیتال حفظ امنیت سایبری و حفاظت از داده‌ها بسیار اهمیت دارد که باید در لایه حکمرانی به صورت جدی به آن پرداخته شود.
کد خبر : 879282

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ هفتمین همایش پیشرفت‌های معماری سازمانی ایران امروز با حضور محمد خوانساری رئیس سازمان فناوری اطلاعات و مهدی شامی زنجانی استاد دانشگاه تهران در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

شامی زنجانی با اشاره به اقتضائات طراحی سازمان در عصر تحول دیجیتال گفت: یکی از الزامات در عصر دیجیتال وجود حکمرانی رهبری است به این معنی که قبل از هرتغییری ذهن آمادگی لازم برای پذیرش آن را داشته باشد و این مدیران و رهبران هستند که این تفکرات را می توانند تغییر دهند. هرچند که این رویکرد باید ابتدا در لایه‌های بالاتر اتفاق بیفتند و بعد به لایه‌های پایین‌تر برسد که در نهایت منجر به تغییر شود.

شامی زنجانی افزود: چرا ما به‌اندازه‌ای که باید نتوانستیم خلق ارزش کنیم؟ چون نظام حکمرانی درستی طراحی نکردیم و کار نظام حکمرانی این است که از یک پدیده خلق ارزش کنیم. مثلاً در حکمرانی دیجیتال نظامی که ما را مطمئن کند دیجیتال به ارزش تبدیل می‌شود و سرمایه‌گذاری‌ها به هدر نمی‌رود باید وجود داشته باشد.

وی در پایان گفت: موضوعی که در عصر دیجیتال اهمیت دارد حفاظت از داد‌‌ه‌ها است که باید به صورت خیلی مهم در لایه حکمرانی به آن پرداخته شود. چون با دیجیتال شدن همه خدمات اهمیت امنیت سایبری پررنگ‌تر می‌شود و افراد سودجو به ساده‌ترین روش‌های ممکن می‌توانند به همه اطلاعات کاربران دسترسی داشته باشند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته